کد خبر: 1160052
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
برخی خانواده‌ها عنوان می‌کنند که شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی آینده، افزایش زیادی دارد؛ این در حالیست که رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی می‌گوید: هنوز نرخ شهریه را اعلام نکرده‌ایم.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس؛ افزایش شهریه مدارس غیردولتی از آن جمله موضوعاتی است که این روز‌ها در محافلی که بحث آموزش مطرح است، زیاد شنیده می‌شود.

هنوز ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس به طور رسمی آغاز نشده است، اما با توجه به اینکه پیش‌ثبت‌نام مدارس غیردولتی قبل از عید نوروز آغاز شد، تعدادی از خانواده‌ها عنوان می‌کنند که شواهد حاکی از این است که شهریه مدارس غیردولتی، افزایش زیادی دارد.

تعدادی از مخاطبان خبرگزاری فارس نیز با ثبت پویش‌هایی با عناوین «انتقاد از افزایش بی‌رویه شهریه مدارس غیردولتی»، «بر میزان دریافت شهریه مدارس غیرانتفاعی نظارت شود»، «نظارت بر شهریه بی‌حساب و کتاب مدارس غیرانتفاعی» و «شهریه مدارس غیرانتفاعی را کاهش دهید» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

آقای نوری پدر یک دانش‌آموز پنجم ابتدایی که از کلاس اول، فرزندش را در مدارس غیردولتی ثبت‌نام کرده و تحصیل می‌کند، به خبرنگار فارس گفت: شهریه مدارس غیردولتی هر سال بیشتر می‌شود. شاید خود شهریه آموزشی زیاد نباشد، اما مسائلی متفرقه‌ای است که شهریه را افزایش می‌دهد و خانواده‌ها نمی‌توانند استفاده نکنند.

وی ادامه داد: مگر می‌شود فرزندت را در مدرسه غیردولتی ثبت‌نام کنی، بعد بگویی کلاس فوق برنامه نمی‌فرستم یا از امکانات اردویی و تفریحی مدرسه استفاده نکن.

در درخواست مخاطبان خبرگزاری فارس هم آمده است: شهریه بالای مدارس غیرانتفاعی و عدم نظارت، فاصله طبقاتی زیادی بین کیفیت مدارس دولتی و غیرانتفاعی ایجاد می‌کند و کیفیت آموزش و تدریس معلمان را نیز به دنبال دارد. مسؤولان اقدام عاجل کنند».

در پویش دیگری آمده است: «با توجه به آغاز زمان ثبت‌نام مدارس، لازم است نهاد‌های نظارتی آموزش و پرورش به مسأله شهریه‌های سلیقه‌ای مدارس غیرانتفاعی بپردازند. در بسیاری از این مدارس علاوه بر شهریه‌های بی‌ضابطه، هزینه‌های اضافه‌ای نیز بابت کتب کمک درسی و کلاس‌های فوق برنامه و حق مشاوره تحصیلی دریافت می‌شود که گاهی همین هزینه‌ها از خود شهریه هم بیشتر می‌شود».

در پویش دیگر آمده است: «امسال شهریه مدارس غیردولتی ۲ برابر شده است؛ ما پارسال ۲۰ میلیون تومان دادیم و امسال باید ۴۰ میلیون بابت شهریه پرداخت کنیم. از اداره آموزش و پرورش منطقه هم سؤال کردیم عنوان کردند مدیران مدارس حق دارند، چون باید حقوق معلم را پرداخت کنند».

اعلام افزایش شهریه مدارس غیردولتی به برخی خانواده‌ها در شرایطی است که هنوز شهریه مدارس غیردولتی از سوی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اعلام نشده است.

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی به خبرنگار فارس، گفت: هنوز هیچ افزایش شهریه‌ای را هم در مراکز و هم در مدارس به استان‌ها اعلام نکرده‌ایم. فقط الگوی تعیین شهریه ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ را ابلاغ کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: متناسب با بارگذاری‌هایی که مدیران مدارس و مراکز انجام می‌دهند و تأیید مناطق، شهرستان و استان، شهریه تعیین می‌شود.

محمودزاده در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شما برای افزایش شهریه چقدر است، گفت: امسال هیچ افزایش درصدی نخواهیم داشت. بیشتر شهریه در مدارس و مراکز به صورت عملکردی است و احتمال دارد افزایشی نسبت به سال گذشته از نظر فعالیت‌ها، امکانات، نیروی انسانی، تجهیزات و برنامه‌های آموزشی و پرورشی داشته باشند و یا حتی کاهش داشته باشند.

وی ادامه داد: متناسب با عملکرد مدارس و مراکز نسبت به خودشان و نسبت به انتظاری که از آن‌ها داریم، اجازه افزایش شهریه متناسب با برنامه‌ها خواهیم داد.

بنا بر گفته رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی، شهریه مدارس غیردولتی تا پایان خرداد اعلام می‌شود.

خبرنگار فارس موضوع شهریه مدارس و مراکز غیردولتی را پیگیری می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار