کد خبر: 1159893
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴
در آستانه میلاد امام رضا (ع) جشن بزرگ امام رضایی‌ها دوشنبه ۸ خرداد ساعت ۸ شب در میدان خراسان برگزار می‌شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، شهرداری تهران بنا دارد در آستانه میلاد امام رضا(ع) جشن بزرگ امام رضایی‌ها را در پایتخت با حضور شهروندان تهرانی در یک فضای متفاوت برگزار کند.

در همین ارتباط امین توکلی‌زاده؛ معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: در آستانه میلاد امام هشتم(ع) یکی از مراسم‌های میدانی مهم سال را در پیش داریم. سال گذشته تجربه موفقی در جشن امام رضایی‌ها داشتیم و امسال قرار است تا این اتفاق را در یک فضای جدید و متفاوت تکرار کنیم.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران ادامه داد: پیش از این برنامه شب میلاد امام رضا(ع) به صورت محوری و بزرگ در تهران برگزار نمی‌شد. اغلب هیئت‌های بزرگ و مداحان مشهور هم شب ولادت امام رضا(ع) مشهد حضور داشتند لذا این خلا که تهران در ایام ولادت یک برنامه محوری بزرگ ندارد، حس می‌شد. با هماهنگی که انجام شد، قرار شده  تا دوشنبه شب در میدان خراسان که محل گذر زائرین امام رضا(ع) به سمت مشهد است و از قدیم محل چاوش‌خوانی بوده جشن امام رضایی‌ها برگزار شود تا در سال‌های آینده این محل به عنوان برنامه جا بیفتد. این باعث می‌شود تا خود مردم در سال‌های آینده چراغ را روشن کنند و برنامه‌های فرهنگی را برگزار کنند.

حرم امام رضا(ع) ,

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی برنامه روز دوشنبه و میلاد امام هشتم(ع) در شهر شروع شده است، افزود: ساعت شروع برنامه با توجه به قرابت معنایی، 8 شب مقرر شده است؛ اما حدودا از اذان برنامه‌های اولیه شروع خواهد شد. از ساعت 8 پخش زنده برنامه از شبکه یک شروع خواهد شد و در ادامه شبکه افق، سه، دو، پنج  و خبر به ادامه می‌پیوندند.

توکلی‌زاده با بیان اینکه محتوای برنامه را از همان ساعت اول برنامه‌ریزی کرده‌ایم، اظهار کرد: «سرود مهر خواهر برادری با حضور رضا هلالی و محمد اسدللهی که خوانندگان این سرود هستند اجرا خواهد شد. در ادامه شعر خوانی مداحان اهل بیت(ع) و برنامه‌های متنوع فرهنگی را خواهیم داشت همچنین راس ساعت هشت صلوات خاصه امام‌ر رضا(ع) همزمان با نور افشانی و پرچم گردانی آستان قدس رضوی(ع) پخش خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در پایان گفت: همچنین از مجموعه ناوگروه ارتش که دور دنیا را حدود 8 ماه طی کرده‌اند، تکریم خواهد شد همچنین در میدان خراسان موکب‌های پذیرایی و فرهنگی به صورت ویژه برپا خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار