کد خبر: 1159784
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
زاکانی مطرح کرد
شهردار تهران گفت: چاره مدیریت مصرف آب شرب، فرهنگسازی و استفاده بهینه از آب است که سال گذشته برای تامین آب باکیفیت ۴۹ چاه آب در شهر تهران مورد استفاده دستگاه‌های مختلف قرار گرفت و در کنار آن ۵۰ نقطه دیگر نیز برای حفر چاه عمیق در نظر گرفته شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا؛ علیرضا زاکانی روز شنبه در مراسم افتتاح تصفیه‌خانه خلیج فارس و طرح‌های مدیریت منابع آب در منطقه ۱۹ گفت: کلنگ طرح خلیج فارس ۲۷ سال قبل بر زمین خورده بود و تا پنج ماه قبل این طرح فقط ۳۰ درصد پیشرفت داشت، اما در این مدت اندک با کار جهادی مرحله نخست طرح تکمیل و مرحله دوم نیز پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

زاکانی افزود: سیلاب، زلزله، فرونشست زمین و طوفان چهار مخاطره اصلی تهران است که برای حل این مخاطرات از روز نخست راهکار داشتیم به عنوان مثال در حوزه روان‌آب‌ها، با ساماندهی و توسعه شبکه ۵۳۰ کیلومتری آب‌های زیرزمینی شهر تهران را به ویژه نواحی غرب آن از خطر سیلاب مصون نگه داریم.

وی با بیان اینکه مهمترین عامل فرونشست زمین برداشت از سفره آب‌های زیرزمینی است، گفت: راهکار عبور از این بحران بازچرخانی آب با هدف به حداقل رساندن استفاده از سفره‌های آب زیر زمینی است.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سالانه ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب صرف آبیاری فضای سبز در شهر تهران می‌شود که از این میزان ۱۳۵ میلیون متر مکعب به وسیله چاه و بقیه آن با بازچرخانی آب تامین می‌شود همچنین در کل حدود ۱۱ میلیون متر مکعب آب تهران نیز سهم روان آب‌ها است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: مطابق تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت نیرو امضا کردیم تا سال گذشته ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب تهران از طریق بازچرخانی تامین می‌شود و این در حالی است که مطابق افق ۱۴۱۰ برای آبیاری فضای سبز تهران به ۲۱۰ میلیون مترمکعب آب نیاز داریم و مطابق آمار حتی با وجود تفاهم‌نامه وزارت نیرو حداقل ۶۵ میلیون متر مکعب منابع آبی برای آبیاری فضای سبز تهران کم خواهیم داشت.

به گفته وی، در چنین شرایطی چاره‌ای نداریم جز اینکه شهرداری تهران جداگانه نیز به فکر افتتاح طرح‌هایی همچون تصفیه‌خانه خلیج فارس باشد و در مجموع با بهره‌برداری کامل تصفیه‌خانه خلیج فارس به ظرفیت بازچرخانی آب در تهران سالانه ۲ و نیم میلیون متر مکعب افزوده می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار