کد خبر: 1159768
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
نماینده ویژه و سرپرست سفارت ایران در کابل در دیدار وزیر خارجه طالبان در خصوص حقآبه رودخانه هیرمند رایزنی کرد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «حسن کاظمی قمی»، نماینده ویژه ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت این کشور در کابل امروز شنبه (6 خرداد) با «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.

تامین حقوق ایران از رودخانه هیرمند و  روابط دوجانبه از جمله موضوعاتی بود که متقی و کاظمی قمی درباره آن تبادل نظر کردند.

«حافظ احمد ضیاء»، سخنگوی طالبان در توئیتی نوشت که کاظمی قمی در این دیدار به ارائه مطالبی در خصوص مواضع جمهوری اسلامی ایران در نشست دوحه پرداخت و گزارشی را از این نشست ارائه کرد.

در ادامه این دیدار، وزیر خارجه طالبان ضمن قدردانی از حمایت جمهوری اسلامی ایران در نشست دوحه برای از سرگیری روند انتقال زندانیان افغان، تاخیر در اجرای حکم اعدام زندانیان و تسهیل تحویل اتباع افغان از مقامات ایران قدردانی کرد. 

وزیر امور خارجه طالبان همچنین در این دیدار بر حل مسائل و مشکلات دو جانبه از طریق گفت‌وگو و تفاهم تاکید کرد. 

پیش از این امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان به دنبال درخواست مقامات ایران از هیات حاکمه افغانستان اظهاراتی را در خصوص حقابه این کشور ارائه کرده بود. 

وی در مراسمی در این باره گفت: «امارات اسلامی افغانستان به موافقتنامه سال 1351 میان دو کشور متعهد است. اما خشکسالی که در افغانستان وجود دارد نیز باید در نظر گرفته شود.» 

متقی ادامه داد: افغانستان سومین کشور آسیب پذیر از تغییرات اقلیمی بوده و بیشتری آسیب بر منابع آبی کشور وارد شده است.

وزیر خارجه طالبان خطاب به مقامات ایران گفت: مقامات تهران باید درخواست خود را مطابق با موافقتنامه میان دو کشور تنظیم کرده و ملاک قضاوت باید مبتنی بر موارد مندرج در این بندنامه باشد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار