کد خبر: 1159634
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
مدافع جوان فوتبال ایران در انتقالی جالب‌توجه به تیم السد قطر پیوست و شاگرد «مانوئل لیلو» شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فوتبال ۳۶۰، محمدامین حزباوی جزو چهره‌های خبرساز فوتبال ایران در لیگ بیست‌ودوم بود. مدافع جوانی که در ۲۰ سالگی به عنوان پدیده فوتبال ایران از او یاد می‌شد و نه‌تن‌ها در قامت کاپیتان تیم ملی جوانان عملکرد درخشانی را از خود در مسابقات آسیایی به جای گذاشت، بلکه توانست نظر مساعد سرمربی تیم ملی بزرگسالان را هم به خود جلب کند تا در ۲۰ سالگی تجربه دعوت شدن به اردوی تیم ملی بزرگسالان را به‌دست آورد که دستاورد مهمی تلقی می‌شود.

حزباوی فصل گذشته نامش وارد فهرست بزرگسالان فولاد خوزستان شد، اما تنها در ۳ مسابقه توانست شانس بازی در ترکیب این تیم را به‌دست بیاورد و در حضور بازیکنانی مانند مهران موسوی و موسی کولیبالی، جواد نکونام ترجیح می‌داد که از مدافع باتجربه در ترکیب تیمش استفاده کند. در فصل جدید شرایط کاملاً به سود مدافع جوان قرمزپوشان اهوازی تغییر کرد و او ضمن کسب ۲ تجربه حضور در لیگ قهرمانان آسیا، در ۱۵ بازی برای فولاد در لیگ بیست‌ودوم به میدان رفت که در ۱۳ مسابقه در ترکیب اصلی قرمزپوشان اهوازی حضور داشت.

مدافعی که پله‌های ترقی را به سرعت طی کرد
مدافع ۲۰ ساله فوتبال ایران در فصل اخیر در ۱۹ مسابقه برای فولاد خوزستان (در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا) به میدان رفت که موفق شد در ۴ بازی برای قرمزپوشان اهوازی گل بزند. اوج دوره شکوفایی حزباوی در زمان سرمربیگری علیرضا منصوریان بود؛ به‌طوری که هم جایگاه این مدافع جوان در ترکیب فولادی‌ها تثبیت شد و هم اینکه هر ۴ گل دوران باشگاهی حزباوی در دوره سرمربیگری منصوریان در تیم فولاد به‌ثبت رسیده است.

حزباوی که فصل گذشته بیشتر نقش بازیکن سکونشین و نیمکت‌نشین را در تیم فولاد خوزستان داشت، حالا به فاصله یک فصل کاملاً شرایط را به سود خود می‌بیند و بعد از گذراندن یک فصل درخشان، این مدافع جوان طی روز‌های گذشته به کشور قطر سفر کرد و بعد از انجام مذاکره، انتقال محمدامین حزباوی به السد قطر رسمی شد و قطری‌ها با قراردادی ۵ ساله این مدافع جوان ایرانی را به خدمت گرفتند.

دهمین ایرانی در السد
السد قطر فصل موفقی را در لیگ ستارگان نگذراند و آن‌ها در قامت تیم سوم جدول فصل را به پایان بردند. خوان مانوئل لیلو که سابقه دستیاری پپ گواردیولا در تیم منچسترسیتی را در کارنامه خود دارد، در نقش سرمربی تیم السد فعالیت می‌کند و با چراغ سبز مانوئل لیلو، انتقال محمدامین حزباوی به عنوان دومین خرید تابستانی تیم السد نهایی شد؛ پیش از جذب حزباوی، قطری‌ها با پائولو اوتاویو به توافق رسیده بودند و این مسئله نشان می‌دهد که آن‌ها برای بازپس‌گیری عنوان قهرمانی لیگ ستارگان و البته موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا در حال برنامه‌ریزی هستند.

محمدامین حزباوی در شرایطی با السد قطر قراردادش را به صورت رسمی امضا کرد، که او دهمین بازیکن ایرانی محسوب می‌شود که سابقه بازی در این تیم را به‌دست می‌آورد. پیش از حضور این مدافع جوان، امیر قلعه‌نویی، ابراهیم قاسم‌پور، مجید نامجو مطلق، حمید درخشان، علی دایی، افشین پیروانی، کریم باقری و حسین کعبی سابقه بازی در تیم السد قطر را دارند و مرتضی پورعلی‌گنجی هم آخرین بازیکن ایرانی بود که در این تیم قطری به میدان رفت و حالا در پست پورعلی‌گنجی، مدیران باشگاه السد به سراغ جذب یک بازیکن ایرانی دیگر رفته‌اند.

گران‌ترین انتقال تاریخ؟
مهدی قایدی در شرایطی از استقلال جدا شد که با رضایت‌نامه ۱.۸ میلیون دلاری به تیم الاهلی امارات پیوست تا گران‌ترین انتقال فوتبال ایران رقم بخورد. حالا به نظر می‌رسد محمدامین حزباوی توانسته رکورد مهدی قایدی را بشکند و گفته می‌شود که مدیران باشگاه فولاد بعد از توافق با مسئولان باشگاه السد، اجازه امضای قرارداد حزباوی با تیم قطری را داده‌اند.

حزباوی ۲ فصل دیگر با فولاد قرارداد داشت، اما به نظر می‌رسد رقم انتقال سنگین این مدافع جوان به باشگاه السد قطر باعث شده تا فولادی‌ها به جدایی او رضایت بدهند. علیرضا منصوریان سرمربی فولاد حدود یک ماه درباره آینده محمدامین حزباوی گفته بود: «حزباوی بازیکن بسیار خوبی است که یکی از بهترین استعداد‌های آسیاست. او برای تیم ما نعمت است. اگر بتوانیم او را حفظ خواهیم کرد و اگر تیم خارجی باشد با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو رضایت‌نامه می‌دهیم. هر تصمیمی باشگاه بگیرد، تابع هستیم».

منصوریان در شرایطی این ادعا را مطرح کرد که در صورت انجام شدن این انتقال با چنین مبلغی، محمدامین حزباوی توانسته عنوان گران‌ترین انتقال از لیگ ایران را رقم بزند. نکته مهم اینکه با سود میلیون یورویی فولادی‌ها که معادل بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان است، حالا احتمال استخدام سرمربی خارجی به جای علیرضا منصوریان هم وجود دارد و در این میان، سکوت فولادی‌ها درباره انتقال حزباوی به لیگ ستارگان قطر و شرایط انتقال این بازیکن هم در نوع خود جالب‌توجه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار