کد خبر: 1159620
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۵

اصلی‌ترین پیام سفر رئیس‌جمهور به اندونزی این است که دنیا در سه‌چهار کشور و در یک منطقه خاص در اروپا خلاصه نمی‌شود.
سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در گفتگو با ایرنا، درباره فصل جدیدی از روابط ایران با کشور‌های مسلمان در دولت رئیسی گفت: یکی از راهبرد‌های دولت سیزدهم در سیاست خارجی، تغییر نگاه نسبت به ظرفیت‌های بین‌المللی است و یکی از آن‌ها که بار‌ها رئیس‌جمهور بیان کرده، ارتباطات همسایگی و یکی از این ظرفیت‌ها هم کشور‌های مسلمان‌نظیر مالزی، پاکستان و اندونزی و دیگر کشور‌ها هستند که به طور عموم از جمعیت بالا برخوردارند.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: گام بلند دیپلماسی دولت مردمی با کشور‌های مسلمان است که در دوره‌هایی از سیاست خارجی که تنها توجه به غرب محوری بود، مغفول قرار گرفتند و این به معنی محروم کردن کشور از ظرفیت‌های بزرگ بین‌المللی است. خلجی به اشتراکات فراوان جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های مسلمان از لحاظ دین و ظرفیت‌های نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: یک ظرفیت عظیمی از امکانات بین‌المللی در این نظم جدید جهانی که در حال ایجاد است، باید از آن استفاده کرد. وی ادامه داد: درک همین موضوع و با توجه به سفر اخیر رئیس‌جمهور به کشور مسلمان اندونزی و استقبال از وی و امضای ۱۱سند همکاری حاوی پیام‌های متعددی است که اصلی‌ترین پیام آن در جهان این است که دنیا در سه‌چهار کشور و در یک منطقه خاص در اروپا خلاصه نمی‌شود.
به گفته خلجی، جهان در واقع ۲۰۰واحد سیاسی است و ما از همه ظرفیت‌های بین‌المللی باید استفاده کنیم. رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره اینکه رئیس‌جمهور در سال جدید دور سفر‌های خارجی خود را از کشور‌های مسلمان، چون سوریه و اندونزی آغاز کرده است و برنامه جدیدی در این زمینه دارد، گفت: الزاماً نه به کشور‌های مسلمان، اما حتماً برنامه سفر‌های رئیس‌جمهور در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت و با رویکرد‌های جدید و ظرفیت‌هایی که تاکنون کمتر به آن در دوره‌های قبل توجه شده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار