کد خبر: 1159455
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
"ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه در نشست سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا همکاری کشور‌های عضو را در مسیر پیشرفت دانست و بر راه‌های تضمین گسترش آن تاکید کرد.

به گزارش جوان آنلاين به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین در نشست سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) گفت: ما بر شیوه‌های تضمین امنیت انرژی و غذایی و همچنین خودکفایی در بخش فناوری و مالی، تقویت فرآیند‌های تحول دیجیتال، حذف موانع نظارتی و تجاری و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل تمرکز داریم.

به گزارش خبرگزاري تاس، این نشست سران کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) از دیروز در کاخ کرملین آغاز شده و الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس، قاسم جومارت توقایف رئیس جمهوری قزاقستان، صدر جباروف قرقیزستان و همچنین نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان میزبان رئیس جمهوری روسیه هستند.

پوتین امروز در این نشست روسیه اعلام کرد که تصمیم‌گیری برای تعمیق بیشتر همکاری‌های همگرایانه میان کشور‌های عضو اتخاذ می‌شود.

سرویس مطبوعاتی کرملین پیشتر اعلام کرده بود که شرکت کنندگان در این نشست تلاش برای دستیابی به اهداف تعیین شده برای ریاست روسیه بر این اتحادیه را در سال ۲۰۲۳ بررسی خواهند کرد. طرف‌های شرکت کننده همچنین در مورد فعالیت‌های بین المللی اتحادیه و راه‌های گسترش روابط تجاری و اقتصادی با کشور‌های ثالث و سایر سازمان‌های منطقه‌ای گفتگو خواهند کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه همنین گفت که پوتین امروز پنجشنبه دو دیدار دوجانبه با علی اف و پاشینیان برگزار خواهد کرد و سپس نشستی سه جانبه برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار