کد خبر: 1159205
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
سامانه موشکی اس-350 روسیه به صورت کاملاً خودکار و بدون مداخله اپراتور، جنگنده‌های اوکراینی را در منطقه عملیات ویژه سرنگون کرد.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سامانه موشکی «اس-۳۵۰ ویتیاز» که در سال ۲۰۱۹ به خدمت نیروهای مسلح روسیه درآمده است، توانمندی تخریب مؤثر اهداف بالستیکی و آیرودینامیکی را دارد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفت که سامانه موشکی سطح به هوای اس-۳۵۰ ویتیاز به طور کاملاً اتوماتیک و هوشمند و بدون دخالت اپراتور یک هواپیمای اوکراینی را در منطقه عملیات ویژه ساقط کرد.

این منبع آگاه همچنین اعلام کرد: « شناسایی، ردیابی و انهدام اهداف هوایی اوکراین را در نبرد به صورت کاملاً خودکار انجام داد. موشک‌های سطح به هوا، چندین جنگنده و پهپاد اوکراین را سرنگون کرد».

طبق گفته منبع آگاه، «حالت خودکار بر اساس این اصل اجرا شده است که یک فرد، تصمیمات عناصر اطلاعات مصنوعی موشک سطح به هوا (SAM) را در چارچوب وضعیت نبرد هوایی در حال ظهور لغو نمی‌کند به این معنی که اپراتور در راه‌اندازی و اجرای سیستم دخالتی ندارد و بنابراین تأیید می‌کند که دستگاه، الگوریتم عملیات را انتخاب می‌کند».

این منابع توضیح دادند که ویتیاز به طور هم‌زمان در حالت های رادار فعال و غیرفعال کار می‌کند؛ چیزی که ایمنی پارازیت SAM و همچنین توانایی آن را برای شناسایی و طبقه بندی اهداف افزایش می‌دهد.

اس-۳۵۰ ویتیاز یک سامانه پدافند هوایی سیار است که برای تخریب اهداف بالستیک و آیرودینامیک طراحی شده است که شامل هواپیماهای جنگی، پهپاد و موشک‌های کروز می‌شود.

اس-۳۵۰، حداکثر بردی تا ۱۲۰ کیلومتر دارد و می تواند تا ۱۶ هدف را در ارتفاع ۳۰ کیلومتری (حدود ۱۸.۵ مایل) درگیر کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار