کد خبر: 1159191
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
دادگاه نظامی غزه سه نفر را به جرم جاسوسی برای رژیم صهیونیستی به اعدام محکوم کرد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وزارت کشور فلسطین در غزه اعلام کرد که دادگاه نظامی برای سه جاسوس رژیم صهیونیستی حکم اعدام و برای یک نفر دیگر نیز حکم حبس ابد صادر کرد.

به موجب این حکم، «ن ، ع» از استان شمال غزه که در تاریخ ۲۵ نوامبر ۲۰۱۵ دستگیر شده است به اعدام محکوم شد. وی در سال ۱۹۹۷ در حین تردد از گذرگاه بیت حانون جذب همکاری با افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی شده و در ازای این همکاری، مجوز کار در اراضی اشغالی را دریافت کرده است.

نامبرده اطلاعاتی را درباره نیروهای مقاومت، شماره تلفن‌ها و مکان‌های سکونت آن‌ها و نیز مکان تونل‌ها و شبکه‌های ارتباطی را در اختیار افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی قرار داده که در نتیجه آن تعدادی از این مکان‌ها هدف قرار گرفته و تعدادی از فلسطینیان به شهادت رسیدند.

بنابر گزارش وبگاه «شهاب نیوز»، دادگاه نظامی غزه همچنین یک فرد دیگر به نام (ع ، ق) اهل خان یونس را به اعدام محکوم کرد. وی در تاریخ ۲۸ نوامبر ۲۰۱۸ دستگیر شده است. نامبرده در سال ۲۰۰۰ در حین بازگشت از اراضی اشغالی به دام افسران اطلاعاتی رژیم اشغالگر افتاده و همکاری با آن‌ها را آغاز و اطلاعاتی از نیروهای مقاومت، ماهیت کار آن‌ها، شماره‌های تلفن همراه و مکان‌های سکونت این نیروها را در اختیار افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی قرار داده است.

وی همچنین به درخواست افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی یک نمایشگاه خودرو در غزه افتتاح کرده و خودروهای مجهز به شنود را وارد و سپس به نیروهای مقاومت فروخته است.

دادگاه همچنین یک فرد دیگر به نام «ع، ط» اهل خان یونس را به اعدام محکوم کرد. وی نیز در سال ۲۰۱۱ جذب همکاری با رژیم اشغالگر شده و اطلاعات امنیتی و نظامی را به خصوص در جریان دو جنگ علیه غزه در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ در اختیار این رژیم قرار داده است.

بر اساس این گزارش، یک فرد دیگر نیز به جرم جاسوسی برای رژیم صهیونیستی به حبس ابد محکوم شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار