کد خبر: 1159190
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: لایحه قضایی عفاف و حجاب در 9 ماده تدوین شده که دارای ایرادات متعددی است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن نوروزی نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس  با اشاره به جزئیات لایحه قضایی عفاف و حجاب گفت: لایحه عفاف و حجاب در 9 ماده توسط قوه قضائیه تدوین شده تا از طریق دولت به مجلس ارائه شود.

وی افزود: در این لایحه 9 ماده‌ای، توهین به افراد بدحجاب تحت عنوان تذکر و امر به معروف ممنوع شده و در صورت بروز چنین مسئله‌ای، فرد بدحجاب می‌تواند از فرد توهین‌کننده شکایت کند.

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: در این لایحه آمده که به فردی که بدحجاب یا بی‌حجاب است و یا بخشی از بدن خود را برهنه کرده تا دو بار تذکر داده می‌شود و در مرحله سوم جریمه نقدی درجه 8 که تا سقف یک‌میلیون تومان است برایش درنظر گرفته می‌شود و در مرحله چهارم به قوه قضائیه معرفی خواهد شد.

نوروزی خاطرنشان کرد: همچنین در این لایحه آمده چنانچه کشف حجاب در داخل خودرو صورت گیرد پس از دوبار تذکر در مرحله سوم، خودرو به مدت 7 روز  توقیف خواهد شد.

وی افزود: در مورد سلبریتی‌ها که مرتکب کشف حجاب کنند، مجازات‌ها برای آنها سخت‌تر می‌شود و محرومیت یکساله برای فعالیت‌ حرفه‌ای‌شان برای آنها درنظر گرفته خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت:‌ همچنین جرائمی برای تولیدکنندگان و واردکنندگان لباس‌های نامناسب و بدن نما در این لایحه درنظر گرفته شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، در این لایحه آمده کسانی که در دستگاه‌های دولتی و عمومی غیردولتی مراجعه می‌کنند و حجاب را رعایت نمی‌کنند به آنها خدمات ارائه نشود.

وی درباره کیفیت این لایحه گفت: این لایحه دارای ایرادات متعددی است. ابتدا اینکه در تناقض با ماده 638 قانون مجازات اسلامی است چرا که در این ماده قانونی تصریح شده که مجازات برای فرد بی‌حجاب درنظر گرفته شود و حرفی از تذکر در آن نیامده است. علاوه براین، در این لایحه بین مصادیقی همچون بدحجابی، بی‌حجابی، کشف حجاب، برهنگی بدن و امثال آن تکفیک قائل نشده و علاوه بر این جرائم نقدی درنظر گرفته شده برای آن بازدارنده نیست.

نوروزی خاطرنشان کرد: از این گذشته در این لایحه آمده که توهین به بدحجاب تحت عنوان تذکر ممنوع است. در این شرایط فرد بدحجاب می‌تواند هرگونه تذکری را توهین تلقی و با جمع کردن تعدادی شاهد از دوستان خود علیه آمر به معروف اقامه دعوی کند.

وی افزود: چنانچه کلیات این لایحه در مجلس به تصویب برسد، ما در بررسی جزئیات حتما ایرادات و نواقص آن را برطرف خواهیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار