کد خبر: 1159164
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
میلیون ها یمنی امروز ( چهارشنبه ) به مناسبت برگزاری راهپیمایی ضد استکباریِ «فریاد بر سر مستکبران» که هر ساله در استان ها و شهرهای مختلف این کشور برگزار می شود،به خیابان ها آمدند و بر مقابله با آمریکا و همبستگی با ملت فلسطین تاکید کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا؛ شرکت کنندگان در این راهپیمایی با در دست داشتن پرچم این کشور و پارچه نوشته هایی در محکومیت سیاست های استکباری آمریکا و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، شعارهایی در حمایت از فلسطینی ها و آرمان فلسطین سر دادند و خواستار تحریم کالاهای آمریکایی و "اسرائیلی" شدند.

بر اساس این گزارش، هزاران یمنی در صنعا پایتخت این کشور به خیابان ها آمدند و با برگزاری راهپیمایی و سردادن شعارهای ضداستکباری در حمایت از مردم فلسطین به سمت میدان باب الیمن حرکت کردند.

در استان صعده نیز یمنی‌ها در سه مرکز راهپیمایی کردند. مردم شهر صعده در خیابان اصلی این شهر و مردم شهرستان های رازح، غمر و شدا در منطقه «شعاره» و ساکنان شهرستان های حیدان، ساقین و الظاهر در منطقه المرازم تجمع کردند.

بر اساس گزارش رسانه های یمن، این راهپیمایی گسترده در مناطق مختلف استان های الضالع، البیضاء و مارب برگزار شد.

در راهپیمایی گسترده مردم یمن که امروز در میدان باب الیمن در صنعا برگزار شد، علامه «محمد مفتاح»‌ عضو انجمن علمای یمن گفت:‌ رهبر شهید «سید حسین بدرالدین الحوثی»‌ در زمانی که قدرتمندترین کشورها و رژیم‌ها تسلیم آمریکا شدند، در مقابل مستکبران فریاد زد.

وی با اشاره به اینکه بین آن فریاد تا کنون تحولات بزرگی در همه سطوح به نفع جهان اسلام رخ داده است، تاکید کرد که مردم یمن پیشگام از همه ملت ها پرچم مقابله با آمریکا را بر دوش دارند و نوک پیکان این رویارویی هستند.

علامه مفتاح اظهار داشت:‌ دولت آمریکا همه ابزارهای منطقه‌ای خود را برای حمله به یمن به کار بست اما چیزی جز شکست و نا امیدی به دست نیاورد و امروز منطقه آماده است تا علیه هژمونی آمریکا فریاد بزند.

وی با اشاره به اینکه فریاد علیه استکبار محدود به یک جریان واحد نیست بلکه شعاری شده است که همه مردم آزاده در برابر استبداد آمریکا سر می دهند، افزود:‌ این فریاد، مقدمه فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و بسیج مردمی برای تحریم کالاهای آمریکایی و صهیونیستی و مقابله با جریان فساد و انحطاط جهانی است.

سید «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انقلاب یمن عصر روز سه شنبه طی سخنانی، مردم این کشور را به شرکت گسترده در این راهپیمایی دعوت کرد و شرکت در این راهپیمایی را بیانگر موضع قاطع یمن ها علیه توطئه های دشمنان دانست .

وی تاکید کرد که حضور در این راهپیمایی بیانگر پایداری مردم یمن در قبال مسائل امت اسلام به عنوان مهمترین آرمان فلسطین است.

قرار است این راهپیمایی بعدازظهر امروز نیز در شهرهای استان های الحدیده و حجه برگزار شود.

تعداد بازدید : 6
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار