کد خبر: 1158883
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ادیان مذاهب در همایش علوم ادیان و ضرورت گرایش به هویت ملی، بر اهمیت نظام آموزشی دینی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.
 

عباس خامه‌یار، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب با حضور در شهر مسیحی نشین جبیل در لبنان و شرکت در همایش منطقه‌ای «علوم ادیان و ضرورت گرایش به هویت ملی» که از سوی «مرکز مسیحی مطالعات و پژوهش‌های تموز» به مدت دو روز در شرق بیروت برگزار شد، شرکت کرد.

وی با ارائه موضوعی تحت عنوان «ادیان در  نظام دانشگاهی کشورمان، با تأکید بر دانشگاه ادیان و مذاهب» در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مختلف لبنان باگرایش‌های دینی و مذهبی گوناگون سخنرانی کرد.

خامه‌یار در این سخنرانی ضمن معرفی تفصیلی جایگاه آموزه‌های ادیان در نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در دانشگاه ادیان پرداخت و به پرسش‌های متعدد دانشجویان پاسخ داد و مورد استقبال عموم قرار گرفت.

خامه‌یار ضمن اشاره به تاریخچه تأسیس دانشگاه ادیان، ساختار و نظام آموزشی آن، به اهمیت و موقعیت نظام آموزشی دینی در دانشگاه‌های داخل و دنیای غرب پرداخت و تحولات فکری و فرهنگی و نگاه محوری نظام به ضرورت گفت‌وگوی پیروان ادیان گوناگون و تقریب مذاهب را به تفصیل مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

این همایش روزهای جمعه و شنبه، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت‌ماه در بیروت برگزار شد و «علوم ادیان در مسیر گرایش به هویت ملی»، «فلسفه و دین» و «علوم ادیان، فرصت‌ها و روش‌ها» از عناوین جلسات روز اول همایش بود.

در روز دوم نیز «علوم ادیان در مسیحیت و اسلام»، «علوم ادیان و تدریس آن در جهان عرب» و «علوم ادیان در جهان عربی و اسلامی و مقایسه آن در گذشته و امروز» بررسی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار