کد خبر: 1158856
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
رئیس فدراسیون تکواندو مثبت شدن تست دو ملی‌پوش ایران را شوک بزرگ به این رشته خواند و گفت: باور نمی‌کنیم که بچه‌ها این اتفاق را رقم زده باشند. شیوه تست‌گیری نادو خودزنی بود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص بازدید امروز سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم‌های ملی مردان و بانوان ایران پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان- باکو گفت: در آستانه اعزام تیم به قهرمانی جهان وزیر ورزش و جوانان زحمت کشید و بازدیدی از اردو‌ها داشت تا به بازیکنان روحیه دهد. امیدواریم بچه‌ها بتوانند در مسابقات مهم پیش رو از جمله مسابقات قهرمانی جهان و نیز گرندپری روم موفق باشند.

ساعی در واکنش به مثبت تست دوپینگ دو ملی‌پوش ایران در آستانه مسابقات قهرمانی جهان و تبعات این اتفاق گفت: این یک شوک بزرگ هم برای دو ملی‌پوش و هم کل تیم بود. هیچ‌کدام از ما باور نمی‌کنیم که بچه‌ها خودشان این اتفاق را رقم زده باشند. گفتی‌ها را وزیر ورزش گفتند و من نمی‌خواهم صحبت زیادی در این خصوص داشته باشم. اتفاقاتی هست که انشاالله با کمک مسئولان وزارت ورزش رو شود. در حال حاضر تمرکز ما روی مسابقات است، ولی این اتفاق بد انگیزه بچه‌ها را بیشتر کرده تا حقانیت رشته خود را به همه ثابت کنند. تکواندوی ایران همواره پرافتخار بوده و بچه‌ها در تلاش هستند به روز‌های خوب برگردیم و افتخارات را تکرار کنند. هم قسم شدن بچه‌ها مرا امیدوار کرده و امیدوارم در مسابقات جهانی بتوانیم تکواندوی ایران بار دیگر به همه ثابت کنیم.

مصاحبه‌های انجام شده دروغ است

رئیس فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که نتایج تست‌های دوپینگ چه زمانی از سوی آزمایشگاه کلن به ایران اعلام خواهد شد، افزود: خود این مسئله هم جای سوال دارد. ۱۵ فروردین ماه که مسابقات گرنداسلم چین تمام شد، ۱۶ فروردین ماه بچه‌ها در ایران بودند و بعد از استراحتی ۴ روزه، در نخستین روز اردو‌ها از طرف نادو برای تست‌گیری به اردو آمدند. برخی مصاحبه‌ها انجام شد که از همین جا اعلام می‌کنم تمام این مصاحبه‌ها دروغ است. اعلام شد که از طرف فدراسیون نامه‌نگاری برای انجام تست انجام شده که اصلا چنین نبود و فدراسیون هیچ نامه‌ای نزده و درخواستی نداشته است. اعلام کردند که باید مرحله اول باید به ما می‌گفتند که نگفتند و در مرحله دوم تست‌گیری را به ما اعلام کردند که این هم دروغ است. اصلا مگر قرار است ما به نادو اعلام کنیم که برای تست گرفتن چه زمانی بیایند یا نیایند؟

شیوه تست‌گیری نادو خودزنی بود

وی افزود: ما از تست گرفتن نادو ناراحت نیستیم بلکه از شیوه تست‌گیری آن‌ها ناراحت هستیم که از یک تیم ۲۳ نفره، ۲۳ تست گرفته‌اند. تا به حال چنین اتفاقی در هیچ فدراسیونی رخ نداده. بلافاصله بعد از افتخارآفرینی در چین، در زمان استراحت بچه‌ها برای تست‌گیری بیایند. رئیس کمیته پزشکی و دبیر آن از شیوه تست‌گیری اعلام بی‌خبری می‌کنند. رفتار بسیار بدی هم در زمان تست‌گیری با بچه‌ها داشتند که موجب ناراحتی قهرمانان ما شده که همه شک برانگیز است و دوستان باید اول بگویند که چه کسی برای تست‌گیری به آن‌ها دستور داده است و دیگر این‌که چرا از هر ۲۳ نفر تست گرفته‌اند. وقتی این موضوع را در جایی مطرح می‌کنیم همه می‌گویند این کار نوعی خودزنی است. درحال حاضر نگران هستیم که خدایی نکرده در تست‌های دیگر هم اتفاقاتی رخ داده باشد. به همین خاطر از آزمایشگاه کلن خواسته‌ایم زودتر پاسخ سایر تست‌ها را بدهند. برای حضور در مسابقات قهرمانی جهانی همه ما و بازیکنان استرس داریم.

معتقدم دوپینگ کار کلهر و بزرگی نبوده

ساعی در واکنش به شرایط مالی نامساعد رضا کلهر و دانیال بزرگی که اخیرا تست دوپینگ آن‌ها مثبت شده و چگونگی حمایت فدراسیون از آن‌ها گفت: اگر بخواهیم حمایت مالی از این دور ورزشکار داشته باشیم مقطعی است، ولی قصد ما این است که به شکل دیگری از آن‌ها حمایت کنیم که بچه‌ها بتوانند روی پای خود بایستند. دانیال بزرگی انشاالله در جایی استخدام می‌شود. کلهر هنوز دبیرستانی است و در تماس با محل تحصیل او درخواست کردیم که این ورزشکار مورد حمایت قرار گیرد تا از درس‌ها عقب نماند، ولی مطمئن باشید در کنار این دو بچه هستیم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم. چون اعتقاد داریم که ماجرای دوپینگ به هیچ‌وجه کار این دو ورزشکار نبوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار