کد خبر: 1158827
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان سیاست های کلی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از پرداخت 21 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به خانواده های چندقلوخبر داد .

به گزارش جوان آنلاین از تبریز، فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای سیاست‌های تشویقی افزایش نرخ جمعیت، برنامه حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو در اولویت سازمان بهزیستی کشور قرار گرفته و این حمایت ها در سال جدید شتاب بیشتری خواهد گرفت. 

وی افزود: سازمان بهزیستی با هدف کاهش مشکلات خانواده ها و جلوگیری از پیری جمعیت، برنامه خدمات مستمری و غیر مستمری از خانواده های دارای فرزند چند قلو را تهیه، تدوین و در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل بهزیستی استان با تشریح  سیاست های راهبردی سازمان در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت و حمایت جدی از خانواده ها از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و پرداخت کمک هزینه بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی اظهار داشت: در سال جاری ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی و یک میلیارد و ۶۰۰ میلون تومان برای پایداری شغلی خانواده های چندقلو پرداخت شده است. 

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۷۲۸ خانواده دارای فرزندان چندقلو با هدف توسعه عدالت اجتماعی و تأمین رفاه اجتماعی این خانواده ها و تسهیل حمایت و مساعدت چند لایه به آنها در استان آذربایجان شرقی  زیر پوشش بهزیستی قرار گرفته اند.

صحاف ادامه داد: هم اکنون تعداد یک هزار و ۴۷۹ خانواده در آذربایجان شرقی دارای فرزندان دوقلو، ۲۴۸ خانواده  دارای فرزندان سه قلو و یک خانواده دارای فرزندان ۴ قلو از بهزیستی مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی یادآور شد: تمامی پرداخت ها به خانواده های دارای فرزند چند قلو بر اساس بعد خانوار و تا پایان شش سالگی صورت می گیرد و سازمان بهزیستی با تقبل بخشی از هزینه های مالی خانواده های چندقلو در تسهیل رشد کودک و تربیت متوازن و متعادل چندقلو ها نقش ایفا می کند.

وی افزود: در مورد خانواده های دارای فرزند سه قلو به بالا،  بدون در نظر گرفتن دهک درآمدی (بر اساس آخرین بخشنامه) می توانند از خدمات سازمان تا پایان شش سالگی بهره مند شوند و سایر خدمات ارایه شده شامل  خدمات مشاوره، تامین شیرخشک تا یک سالگی، کمک موردی مسکن و تسهیلات اشتغال برای خانواده های کم درآمد در دهک های یک تا سه برای این خانواده ها پیش بینی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد:  سازمان بهزیستی پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، نسبت به تحت پوشش قرار دادن کلیه خانواده‌های نیازمند دارای فرزند دو قلو و بیشتر پشت نوبت دریافت خدمات از این سازمان اقدام کرده است که در این راستا، خانواده دارای فرزندان چند قلو تحت پوشش خدمات سازمان افزایش یافته است.

صحاف  پرداخت کمک هزینه بهبود تغذیه به خانواده های دارای فرزند شیرخوار، ارایه دفترچه خدمات درمانی برای خانواده های دارای فرزند چندقلو، معرفی برای استفاده رایگان از حامل های انرژی ( آب، برق و گاز) و همچنین معرفی به بنیاد علوی و برکت برای مساعدت و حمایت های مالی را از جمله اقدامات اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی عنوان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر