کد خبر: 1158760
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در سخنانی گفت: سعی خواهیم کرد به‌زودی زمینه ارسال جنگنده‌های اف- ۱۶ به اوکراین را فراهم کنیم.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه اعلام کرد که به زودی جنگنده‌های اف- ۱۶ به اوکراین ارسال خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص گفت که وی طرفدار ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ ساخت آمریکا به اوکراین است و این اقدام به زودی انجام خواهد شد.

«جوزف بورل» اضافه کرد: سعی خواهیم کرد به زودی زمینه ارسال این جنگنده‌ها را به اوکراین فراهم کنیم.

بورل در حاشیه نشست کشور‌های عضو کمیسیون اروپا در شهر بروکسل ادامه داد: این ایده خوبی است که گروه- ۷ سرانجام تصمیم گرفته است زمینه را برای تامین جت‌های جنگنده مورد نیاز اوکراین آماده کند. من فکر می‌کنم اولین کاری که باید انجام شود، تداوم آموزش خلبانان برای پرواز با این جنگنده‌ها است تا بتوانیم به زودی این جنگنده‌ها را در اختیار کی یف قرار دهیم.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیش‌تر در ملاقات با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود در حاشیه اجلاس گروه- ۷ در ژاپن، گفته بود که آمریکا و متحدانش آموزش پرواز با اف- ۱۶ به خلبانان اوکراینی را به زودی آغاز خواهند کرد.

پیش از این نیز جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته بود که واشنگتن و شرکایش درباره زمان دقیق ارسال جنگنده اف -۱۶ به اوکراین، بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

از سوی دیگر، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به چراغ سبز واشنگتن برای آموزش خلبانان اوکراینی جهت پرواز با جنگنده‌های اف- ۱۶ ساخت آمریکا، گفت که تحرکات این کشور و موافقت با حمله کی‌یف به کریمه، از عدم تمایل واشنگتن به صلح حکایت دارد. واشنگتن در موضوعات مربوط به جنگ اوکراین، اعضای جی۷ را کاملاً به سمت خواسته خود سوق داد. علاوه بر این، رویکرد و موضع خود درباره دو مساله را مستحکم کرد. منظورم تحویل جنگنده‌های اف -۱۶ به رژیم کی‌یف و همچنین موافقت بی‌قید و شرط با حمله به کریمه با استفاده از تسلیحات آمریکایی و غربی است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار