کد خبر: 1158465
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی یک بار دیگر از زمان ورود به کابینه نتانیاهو، وارد مسجدالاقصی شد و با اظهاراتی تنش‌آفرین، این رژیم را حاکم قدس نامید. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم در اقدامی تحریک‌آمیز، نشست کابینه‌اش را در تونل‌های میدان البراق تشکیل داد. علاوه بر تشکیلات خودگردان و حماس، ریاض، دوحه و آنکارا هم اقدام وزیر حاشیه‌ساز را محکوم کردند.

 

قدس اشغالی در روز‌های گذشته و در پی هجوم صهیونیست‌های افراطی دستخوش ناآرامی بود. در ادامه آتش‌افروزی عمدی صهیونیست‌ها، دیروز ایتمار بن‌گویر، وزیر افراطی امنیت داخلی این رژیم در اقدامی خلاف قانون، در سایه آگاهی شخص بنیامین نتانیاهو و البته با چراغ سبز دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به میدان البراق رفت و به همراه شماری از شهرک‌نشینان وارد صحن‌های مسجدالاقصی شد. این دومین بار است که بن‌گویر از زمان تصدی پست در کابینه نتانیاهو وارد مسجدالاقصی می‌شود. وزیر امنیت داخلی تحت تدابیر شدید امنیتی در بخش شرقی قدس، مراسم دعای تلمودی را اجرا کرد و مدعی شد: «حاکمیت قدس از آن اسرائیل است و تهدید‌های حماس هیچ فایده‌ای ندارد.»
فلسطینی‌ها در کمین صهیونیست‌ها
تشکیلات خودگردان فلسطین پیش از این نسبت به پیامد‌های چنین اقدامی هشدار داده بود. نبیل ابوردینه، سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «تلاش بن‌گویر و تندرو‌هایی مثل او برای تغییر وضعیت موجود در مسجدالاقصی محکوم به شکست است و مردم فلسطین در کمین آن‌ها خواهند بود.» ابوردینه افزود: «ورود او در ساعات اولیه مانند دزدان به صحن مسجدالاقصی واقعیت را تغییر نخواهد داد و حاکمیت اسرائیل را بر آن تحمیل نخواهد کرد.»‌وی این حادثه را خطرناک توصیف کرد و خواستار مداخله جامعه بین‌المللی به ویژه ایالات متحده شد که مدعی تلاش برای حفظ وضعیت موجود در قدس است. ابوردینه با اشاره به اینکه هتک‌حرمت مسجدالاقصی بازی با آتش تلقی می‌شود و منطقه را به سمت یک جنگ مذهبی با عواقب ناگوار سوق می‌دهد که همه را تحت تأثیر قرار خواهد داد، خواستار اقدام فوری در این زمینه شد. محمد حماده، سخنگوی جنبش حماس، برای این اقدام وزیر صهیونیست از تعبیر هجوم یاد کرد و گفت: «هجوم وحشیانه بن‌گویر به همراه گروهی از شهرک‌نشینان افراطی به صحن مسجدالاقصی نشان‌دهنده عمق خطر این دولت فاشیست و گستاخی وزرای راست افراطی آن است.»‌وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای، اقدام تحریک‌آمیز بن‌گویر را محکوم کرد و آن را نقض آشکار معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی و جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان دانست. وزارت خارجه قطر، به شدت تعرض بن‌گویر به محوطه‌های مسجدالاقصی را محکوم کرد. وزارت خارجه ترکیه نیز یورش وزیر افراط‌گرای صهیونیست به مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی خواند. در بیانیه‌ای که به همین منظور منتشر شده، آمده است که آنکارا یورش به مسجدالاقصی در تاریخ ۲۱ مه توسط وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تحت حمایت نیرو‌های امنیتی این رژیم در نقض آشکار قوانین بین‌المللی را به شدت محکوم می‌کند. آنکارا در ادامه محکومیت این اقدام، از تل‌آویو خواست مسئولانه عمل کند و به انواع اقدامات تحریک‌آمیز که وضعیت تاریخی این مکان مقدس را نقض می‌کند، پایان دهد. وزارت خارجه ترکیه افزود: «به هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست که مقام‌های صهیونیست جایگاه تاریخی این مکان را به چالش بکشند و به اقدامات آتش‌افروزانه و فاشیستی دست بزنند.»
صهیونیست‌ها، گریزان از زندگی در اراضی اشغالی
کابینه رژیم صهیونیستی، ظهر روز یک‌شنبه، به مناسبت سالگرد روز موسوم به قدس که رژیم صهیونیستی در این روز، اشغال قدس شرقی را جشن می‌گیرد نشستی ویژه را در تونل‌های میدان البراق در محله قدیمی قدس اشغالی برگزار کرد تا طرح جدیدی را در جریان این جلسه تصویب کند. اسرائیل‌هیوم نوشت که طبق این طرح، تل‌آویو ۹۵میلیون شکل (معادل با ۲۶ میلیون دلار) را برای جذب و اسکان شهرک‌نشینان جوان در قدس اشغالی اختصاص خواهد داد. در این طرح که با همکاری شهرداری قدس اشغالی و با حمایت سازمان‌های صهیونیستی تنظیم شده است، رژیم صهیونیستی شهرک‌نشینان متأهل و مجرد ۱۸ تا ۳۵ سال را ترغیب خواهد که در قدس اشغالی ساکن شوند. داده‌های مرکز آمار رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که بیش از ۱۸ هزار مهاجر ۱۸ تا ۳۵ سال صهیونیست، وارد اراضی اشغالی فلسطین شده‌اند که ابتدا در سال ۲۰۱۸ در قدس ساکن شدند و سپس ۳۰ درصد آن‌ها قدس را در پنج سال گذشته ترک کردند. این طرح پس از آن مطرح شده است که نتایج یک نظرسنجی در اراضی اشغالی فلسطین نشان داده است دوسوم شهرک‌نشینان صهیونیست قدس را غیرمنسجم می‌دانند و زندگی در این شهر را نمی‌پذیرند. نتایج این نظرسنجی که کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اخیراً آن را منتشر کرده است، حاکی از آن است ۶۲ درصد شهرک‌نشینان صهیونیست زندگی در قدس را نمی‌پذیرند و تنها ۳۰ درصد برای زندگی در قدس اشغالی اعلام آمادگی کرده‌اند.

نمای نزدیک
حزب الله رزمایش برگزار کرد
مقاومت لبنان روز یک شنبه همزمان با بیست‌وسومین سالگرد روز مقاومت و آزادی در جنوب لبنان رزمایش نظامی برگزار کرد که در این رزمایش، با استفاده از موشک و خودرو‌های نظامی با حضور نیرو‌های تخصصی حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی شبیه‌سازی شد. شیخ هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در بازدید از رزمایش نظامی این حزب در جنوب لبنان گفت: «ما بر آمادگی کامل خود برای مقابله با هر حمله‌ای و تثبیت معادله جدیدی که از لبنان حمایت و دفاع کند، آماده‌ایم.» او گفت اگر دشمن به فکر گسترده کردن دایره حملات خود بیفتد، مقاومت آماده است که به گونه‌ای دشمن را موشک‌باران کند که توان پاسخ‌دهی نداشته باشد. شیخ صفی‌الدین افزود: «دشمن در صورت ارتکاب حماقت به منظور عبور از قوانین بازی، کارایی و اثرات موشک‌های نقطه‌زن را خواهد دید و دشمن باید بداند که مقصود ما چیست.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار