کد خبر: 1158130
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
سردار «حسن‌زاده» با تأکید بر همکاری سپاه محمد رسول‌ الله (ص) تهران بزرگ و مرکز اسناد دفاع مقدس گفت: نقش تهران به‌عنوان پایتخت ایران اسلامی باید دیده شود و «روزشمار تهران در جنگ» در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، صبح امروز از مخزن مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بازدید کرد.

در این بازدید که با حضور سردار «علی‌محمد نائینی» رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و مدیران این مرکز برگزار شد، سردار حسن‌زاده با تأکید بر همکاری سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ و مرکز اسناد اظهار داشت: قطعاً نتیجه این همکاری تولید آثار بیشتر و باکیفیت است؛ مخصوصاً تولید آثاری که در مورد شهدای شاخص است.

وی با اشاره به روزشمار‌هایی که در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تولید می‌شود، افزود: نگارش کتاب‌های مرجع روزشمار اهمیت بالایی دارد و باید گفت نقش تهران به‌عنوان پایتخت ایران اسلامی باید دیده شود و «روزشمار تهران در جنگ» در دستور کار قرار گیرد.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ بر لزوم تربیت پژوهشگر در حوزه دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: ما در این حوزه به پژوهشگران بیشتری نیاز داریم و باید ده‌ها نویسنده و پژوهشگر مانند گلعلی بابایی تربیت کنیم.

وی با اشاره به سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران، به کتاب‌های ارائه شده در زمینه دفاع مقدس پرداخت و ادامه داد: توقع ما این است تا پژوهشگران و نویسندگان در این حوزه بیشتر تلاش کنند؛ در نمایشگاه امسال برخی از انتشارات از جمله مرکز اسناد و نشر بعثت ۲۷ خیلی قوی و پررنگ عمل کرده بودند.

وی در ادامه یادآور شد: برای حضور پررنگ در عرصه نشر کتاب، بنا داریم در هرماه یک رونمایی از آثار منتشر شده در سپاه برگزار کنیم.

سردار حسن‌زاده همچنین با اشاره به برگزاری دومین گردهمایی «قهرمانان خط‌شکن» گفت: در این مراسم که قرار است از فرمانده گردان‌های یگان‌های مختلف دوران دفاع مقدس تجلیل به عمل آید، سپاه تهران برای هرچه بهتر برگزار شدن این گردهمایی خود را ملزم می‌داند با مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس همه نوع همکاری به عمل آورد.

وی افزود: یادواره فرمانده گردان‌های شهید و همایش فرمانده هان حاضر در دستور کار سپاه تهران است و سعی خواهیم کرد مشکلات اسطوره‌های مقاومت دوران دفاع مقدس، مخصوصاً فرماندهان گردان‌ها را در نظر بگیریم و در جهت رفع آن‌ها تاجایی که امکان داشته باشد، تلاش کنیم تا از دغدغه این بزرگواران کاسته شود.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران با اظهار خشنودی از برگزاری سومین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر مدافعان حرم و جبهه مقاومت بیان کرد: امیدواریم در این مراسم ادبی نیز مشارکت خوبی را از ناشران و نویسندگان شاهد باشیم و سپاه تهران و نشر ۲۷ بعثت همه نوع همکاری را در این زمینه خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار