کد خبر: 1157947
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
سال گذشته بنیاد برکت در پنج شهرستان سیستان و بلوچستان حدود ۲هزار طرح اشتغال‌زایی را عملیاتی کرده است و در سال جاری هم حدود ۲ هزار و ۵۰۰ طرح اجرایی می‌شود.

مرتضی نیازی معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت با بیان اینکه مدیرعامل این بنیاد و همکاران ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از طرح‌های اشتغال‌زایی سیستان و بلوچستان بازدید کردند و از نزدیک در جریان انجام امور قرار گرفتند، گفت: بنیاد برکت از سال ۹۷ وارد سیستان و بلوچستان شد و با توجه به شرایط مختلف فعالیت‌های خود را آغاز کرد که خوشبختانه برنامه‌های اشتغال محور در این منطقه رو به رشد است. بر همین اساس این استان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، نیمروز و هیرمند است که از تعدادی از طرح‌های اشتغال‌زایی این مناطق بازدید به عمل آمد.
وی با بیان اینکه بنیاد برکت با شبکه تسهیل‌گری ۲۰ نفره در این پنج شهرستان کار‌ها را پیش می‌برد، افزود: این بنیاد و شبکه‌های تسهیل‌گری علاوه بر مناطق روستایی به شهر‌ها و حاشیه شهر‌ها هم ورود و طرح‌های اشتغال‌زایی را در این بخش‌ها عملیاتی کرده‌اند.
به گفته این مسئول، در سال گذشته در این پنج شهر نزدیک به ۲ هزار طرح اشتغال‌زایی اجرا شده که با توجه به خشکسالی این مناطق مشاغلی سازگار با آن‌ها در نظر گرفته شده است.
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت بیان کرد: صنایع دستی در سیستان و بلوچستان گستردگی دارد، چراکه این منطقه از این لحاظ غنی بوده و مشتریان مخصوص به خود را دارد. همچنین محصولات غذایی و سنتی شهر‌های این استان مشتری‌های مخصوص خود را دارد و توجه به این موضوع کارگشا خواهد بود.
نیازی تأکید کرد: در کنار این کارها، سنگ‌تراشی نیز می‌تواند کمک کننده باشد و طبق بررسی‌های صورت گرفته مردم این استان پتانسیل ورود به این بخش را دارند و استقبال خوبی هم تاکنون صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه طرح جدیدی در حوزه البسه و خیاطی با عنوان طرح «تابان» را اجرایی کردیم و در این زمینه با بخش خصوصی وارد عمل شدیم، افزود: افرادی را که علاقه‌مند به حوزه تولید البسه هستند شناسایی کرده و آموزش‌های لازم را به این افراد می‌دهیم. بعد از طی شدن دوره کارورزی آن‌ها می‌توانند کارگاه تولیدی خود را با دریافت تسهیلات از بنیاد برکت راه‌اندازی کنند. نیازی افزود: ما سعی کردیم شرکت‌های تجاری را که دارای نام و نشان معتبر هستند پای کار بیاوریم و این اقدامات از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد برکت در استان سیستان و بلوچستان است. طبق پیش‌بینی‌هایی که انجام داده‌ایم امیدواریم بیش از ۲ هزار و۵۰۰ طرح را در شهرستان‌های شمالی استان عملیاتی کنیم.
ایجاد ۲۵ طرح بنگاهی در حوزه گل وگیاه
بنیاد برکت با حمایت و پرداخت تسهیلات در استان مرکزی توانست ۲۵ طرح بنگاهی در حوزه گل و گیاه راه‌اندازی کند و در نمایشگاه گل و گیاه شهرستان خمین حضور مؤثری داشته باشد.
هادی جوهری عضو هیئت مدیره و معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت با بیان اینکه دومین نمایشگاه گل و گیاه در شهرستان خمین با حضور سرپرست وزارت جهاد افتتاح شد، گفت: در این نمایشگاه برخی از طرح‌های مورد حمایت بنیاد برکت نیز حضور پررنگی دارد.
وی اظهار کرد: بنیاد برکت سال گذشته از محل تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ حدود ۱۴ میلیارد تومان به ۲۵ واحد بنگاهی در حوزه طرح‌های گلخانه‌ای استان مرکزی پرداخت کرده که از این طریق حدود ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول فعالیت شدند.
به گفته این مسئول ۲۵ واحد بنگاهی گلخانه در استان مرکزی به متراژ ۱۰ هکتار وجود دارد و باتوجه به آنکه این شهرستان اولین تولیدکننده گل‌های شاخه بریده در ایران است، در این حوزه بنیاد برکت با حمایت‌هایی که انجام داده توانسته است خمین را به قطب تولید در این بخش تبدیل کند. جوهری گفت: شهرستان خمین ۳۰۰ گلخانه دارد که سالانه حدود ۴۰ میلیون شاخه گل تولید می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار