کد خبر: 1157747
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
مدیران صنعت خودرو در انگلیس می‌گویند مقررات بازرگانی پس از جدایی این کشور از اتحادیه اروپا، موسوم به برگزیت (Brexit)، ممکن است به نابودی صنعت خودروسازی انگلیس منجرشود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از صدا و سیما، مدیران شرکت خودروسازی واکسهال (Vauxhall)، به رسانه‌های این کشور گفتند قرار است با وزیر بازرگانی دولت گفتگو کنند، زیرا نگرانند توافق بازرگانی پس از برگزیت، صنعت خودروسازی این کشور را نابود کند.

کمی بدنوک (Kemi Badenoch)، وزیر مشاغل انگلیس قرار است با روسای " ستلانتیس" (Stellantis) که مجموعه خودرو‌های واکسهال، پژو، سیتروئن و فیات را در انگلیس تولید می‌کند، ملاقات و درباره مقررات جدید اتحادیه اروپا درباره انبار کردن قطعات، افزایش تورم در انگلیس و تامین ضعیف نیاز‌های این صنعت، گفتگو کند.

شرکت‌های خودروسازی فعال در انگلیس می‌گویند مقررات بازرگانی پس از خروج از اتحادیه اروپا موجب شده است تامین قطعات خودروسازی دشوار شود و ممکن است شرکت‌های خودروسازی، با بستن کارخانه‌های خود در انگلیس، موجب بیکاری کارگران شوند.

نشریه گاردین در این باره نوشت: براساس مقررات اتحادیه اروپا، خودرو‌هایی که کم‌تر از ۴۵ درصد از لوازم برقی آن، از انگلیس یا اتحادیه اروپا تامین نشوند، مشمول ۱۰ درصد تعرفه مالیاتی می‌شوند.

علاوه بر نبود کارخانه تولید باتری خودرو و ضعف تامین قطعات، بالا بودن هزینه‌های تولید در انگلیس نیز خودروسازان را از تولید در این کشور، منصرف می‌کند. خودروسازان می‌گویند افزایش ۱۰ درصدی تعرفه ها، امکان رقابت خودرو‌های تولیدی درانگلیس را با دیگر کشور‌ها از بین می‌برد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار