کد خبر: 1157353
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
سریال ۷ قسمتی «عاشورا» به کارگردانی و نویسندگی هادی حجازی‌فر ماه محرم و صفر امسال از آنتن رسانه ملی پخش می‌شود.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،‌ سریال «عاشورا» به کارگردانی و نویسندگی هادی حجازی‌فر در ۷ قسمت روی آنتن تلویزیون خواهد رفت. او علاوه بر کارگردانی، نقش شهید مهدی باکری را نیز در این سریال بازی می‌کند. در مینی سریال «عاشورا» موقعیت گردان عاشورا در جنگ تحمیلی به فرماندهی شهید مهدی باکری روایت می‌شود.

حجازی فر پیشتر در گفتگویی درباره زمان پخش این سریال گفته بود: مراحل فنی سریال «عاشورا» همزمان با تدوین، صداگذاری و جلوه‌های ویژه و اصلاح رنگ آن پیگیری می‌شود. باید کیفیت مدنظرمان که قولش را داده‌ایم اتفاق بیفتد. زمان پخش سریال «عاشورا» مهم نیست؛ مهم کیفیت این اثر است که در حد و نام لشکر عاشورا و شهید باکری و دیگر شهدایی باشد که در این لشکر بودند. ما یکسری مسائل و مشکلات داشتیم که حل شده‌اند. کار دارد سیر خودش را دنبال می‌کند. با مدیران تلویزیون و سیمافیلم صحبت کرده‌ایم که کمک کنند کار با بهترین کیفیت ارائه شود. 

بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، این سریال با روایت زندگی شهیدان مهدی و حمید باکری و یادی از حماسه سازان لشکر ۳۱ عاشورا قرار است در ایام ماه محرم و صفر به صورت هفتگی از تلویزیون پخش شود.

همچنین این مینی سریال با شروع هفته دفاع مقدس هر شب روی آنتن خواهد رفت. تدوین این سریال به اتمام رسیده و هم اکنون در مرحله صداگذاری، اصلاح رنگ، موسیقی و جلوه‌های ویژه است.

همچنین مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها و پشت صحنه از این اثر در دست تولید و آماده شدن برای پخش است.

نسخه سینمایی این سریال با عنوان «موقعیت مهدی» در چهلمین جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمد و توانست برنده پنج جایزه از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم این جشنواره شود.

به گزارش فارس، پیش از این قرار بود نسخه تلویزیونی فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به عنوان یکی از سریال‌های نوروزی سیما روانه آنتن شود، اما پخش سریال به زمانی دیگر موکول شده بود. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار