کد خبر: 1156965
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
در حالی بحث ثبت جهانی «هگمتانه تا همدان» جدی شده که دو مشکل اساسی، یکی بحث ترافیک میدان اکباتان و دیگری دو طبقه مازاد ساختمان حوزه هنری در محوطه تپه جهانی باید به سرعت رفع شود.

مدیر پایگاه ملی هگمتانه با بیان اینکه شهرداری قول داده مسیر جایگزین را بازگشایی کند و ترافیک از میدان اکباتان برداشته شود، اما هنوز این کار عملی نشده، گفت: قرار شد جلسه‌ها برای پیگیری بحث ثبت جهانی «هگمتانه تا همدان» به صورت هر یک ماه یک بار تشکیل و هر دستگاه اقدامات انجام شده خود را اعلام کند. با این حال دو مشکل عمده در این مسیر وجود دارد که باید همه دستگاه‌های مرتبط پای کار بیایند. صاحب محمدیان منصور ادامه داد: یکی از این مشکلات، بحث ترافیک میدان اکباتان است در این عرصه قسمت آسفالته تردد ماشین باید رفع شود، در غیر این‌صورت ارزیابی صورت نمی‌گیرد.
وی با بیان اینکه شهرداری از سال گذشته این اقدام را شروع و معبر جایگزین را آسفالت کرده است، اما هنوز بازگشایی نشده گفت: باید معبر قدیمی بسته شود و تردد انجام نشود. با جلسه‌ای که شهرداری و میراث فرهنگی داشتند شهرداری قول داده که این اقدام را صورت دهد، اما هنوز عملی نشده است. مدیر پایگاه ملی هگمتانه با بیان اینکه حذف ترافیک از میدان اکباتان مهم‌ترین اصل است که باید طبق قول شهرداری محقق شود ادامه داد: ایراد دیگر، ساختمان حوزه هنری در محوطه تپه جهانی است که دو طبقه مازاد ساخته و باید حذف شود و بقیه اقدامات نیز در دستور کار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار