کد خبر: 1156849
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: قدرت‌های ضد ملت ایران، از بیش از ۱۰۰ سال گذشته پشت سر حرکت‌های تجزیه طلبی قرار داشتند و تا به امروز فتنه‌های خود را در منطقه ادامه داده‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، آیین گرامیداشت سالروز آزادسازی سنندج و بزرگداشت سردار شهید محمد بروجردی، عصر امروز با حضور سرلشکر پاسدار رحیم صفوی مشاور فرمانده معظم کل قوا، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) و جمعی از بسیجیان و جانبازان دوران دفاع مقدس در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا(س) سپاه تهران بزرگ برگزار شد.

 

سرلشکر پاسدار رحیم صفوی مشاور فرمانده معظم کل قوا در این مراسم اظهار کرد: خدا را شاکرم که در چهل و سومین سالگرد آزادی سنندج در حضور شما قهرمانان آزادی سنندج و عزیزان کُرد که از کردستان آمده‌اید هستم، از طرف مقام معظم رهبری وکیل هستم که سلام ایشان را به تک تک شما عزیزان برسانم.

 

وی گفت: قدرت‌های بزرگ و قدرت‌های ضد ملت ایران، از بیش از ۱۰۰ سال گذشته پشت سر حرکت‌های تجزیه طلبی قرار داشتند، موافقت‌نامه‌ای به اسم موافقتنامه سایکس _ پیکو در سال ۱۹۱۶ میلادی وجود دارد که در آن انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها توافقی کردند که بعد از فروپاشی امپراطوری عثمانی، سرزمین‌های این امپراطوری را میان خود تقسیم و دو دولت کردی و ارمنی را بوجود آورند.

 

مشاور فرمانده معظم کل قوا ابراز کرد: بعد از جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۸، عراق و فلسطین به قیومیت انگلیس، سوریه و لبنان نیز تحت تسلط فرانسه در آمد و بحث تشکیل دولت کردی و ارمنی همزمان شد با انقلاب کبیر فرانسه ۱۹۱۷ که به همین جهت نتوانستند دو دولت کردی و ارمنی را تشکیل دهند اما فتنه‌های خود را در منطقه ادامه دادند.

 

سرلشکر صفوی بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل با تحریک آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و حزب بعث عراق دشمن برای تجزیه ایران تلاش کرد؛ در سیستان و بلوچستان ضد انقلاب بلوچ، در شمال شرقی ایران منطقه گلستان فعلی خلق ترکمن، در خوزستان خلق عرب و دیگر گروهک‌ها علیه ایران اقداماتی انجام دادند. 

 

وی ادامه داد: سازمان‌های تروریستی مثل سازمان چریک‌های فدایی خلق، مجاهدین خلق، حزب دموکرات کردستان کومله، رستگاری، حزب توده و غیره همه فعال شدند و به جان جمهوری اسلامی ایران افتادند.

 

مشاور فرمانده معظم کل قوا در مورد دولت موقت عنوان کرد: دولت موقت که روی کار آمد، شروع به مذاکره با ضد انقلاب کرد، حتی وزیر وقت کشور مرحوم جوادی در دوم فروردین ماه ۱۳۵۸ در پی نامه‌ای به رئیس ستاد مشترک ارتش سرلشکر قرنی، خواستار توقف عملیات نظامی ارتش برای رفع محاصره پادگان لشکر ۲۸ کردستان شد.

 

سرلشکر صفوی تصریح کرد: سرلشکر قرنی در جواب نامه با قدرت نوشت که درحالی که ضد انقلاب پادگان را محاصره کرده، ما هیچ کوتاهی نمی‌کنیم و نمی‌گذاریم بر استان کردستان مسلط شوند که بعد از مدتی در تاریخ ۶ فروردین ۱۳۵۸ سرلشکر قرنی استعفا داد که متن استعفایش ۷ الی ۸ بند دارد.

 

وی گفت: بنده تنها یک بند متن استعفانامه را می‌خوانم که در آن بند بیان کرده؛ «اعزام نمایندگان دولت به استان کردستان بدون مشورت با ارتش که موجب حمله به پادگان‌ها و طرح مسأله خودمختاری شده است، اعلام مرخصی سربازان در فروردین‌ماه از سوی وزیر دفاع، بدون مشورت و نظرخواهی رئیس ستاد مشترک ارتش از طریق رسانه‌ها، در نتیحه رها کردن سربازخانه‌ها از سوی سربازان در حالی که ارتش به دنبال جمع‌آوری آنان به منظور حفاظت از پادگان‌ها است.» دقت کنید این موارد عجیب است.

 

مشاور فرمانده معظم کل قوا در ادامه در مورد خاطرات خود از آزادی سنندج نیز بیان کرد: به وسیله دو هواپیما به سمت سنندج پرواز کردیم که به محض نشستن در فرودگاه، ضد انقلاب ما را از ارتفاعات حسن آباد بمباران کرد، باتوجه به اینکه شهر کامل در اختیار ضد انقلاب بود تلاش کردیم شهر را شناسایی کنیم.

 

سرلشکر صفوی افزود: تلاش ما برای متصل کردن فرودگاه به شهر و آزاد کردن شهر سنندج ادامه داشت، در ۲۳ شبانه روز سخت جنگیدیم و سرانجام در سحرگاه ۲۳ اردیبهشت‌ماه از ۳ محور وارد شهر سنندج شدیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در طرح آزادسازی سنندج شهید بروجردی به عنوان فرمانده پادگان، محور پادگان را عهده دار شد و بنده و شهید صیاد شیرازی نیز از محور فرودگاه وارد شدیم و محور پادگان به فرودگاه را وصل کردیم که با این وجود شهر آزاد شد.

 

پایان پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر