کد خبر: 1156755
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰

با هدف توسعه اقتصــــاد دریامحور بندر چمخاله در استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.
اسدالله عباسی استاندار گیلان از بهره‌برداری از بندر چمخاله با هدف توسعه اقتصاد دریامحورخبرداد و گفت: این بندر منحصربه‌فرد اختصاص به اقتصاد گردشگری دارد و سازمان بنادر و دریانوردی ۴۰۰ میلیارد تومان تاکنون سرمایه‌گذاری کرده و تا مردادماه این ساحل به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تحویل داده می‌شود. وی افزود: بنادر انزلی، آستارا، کاسپین و چمخاله هرکدام ظرفیت‌های خاص خود را در بخش‌های گردشگری، تجارت، واردات و صادرات و ترانزیت کالا دارند که این ظرفیت‌ها در حال رونق هستند.
نماینده دولت در استان با بیان اینکه افق آینده را در اقتصاد دریامحور در دریای خزر روشن می‌بینم، ادامه داد: در مجتمع بندری انزلی در بخش سیلوها، ظرفیت انبار‌ها و تخلیه کالا‌ها در جهت جلوگیری از رسوب کالا اقدامات خوبی انجام شده و از جمله نقاط مثبت بندر انزلی است. عباسی با اشاره به مسئله کاهش و عقب‌نشینی ۵/۱ متری آب دریای خزر تصریح کرد: آبخیزداری، جلوگیری از رسوب و ورود آلودگی‌ها به تالاب همچنین لایروبی تالاب با هدف ایجاد توازن در آب تالاب که به علت شیب کاهش یافته، مورد توجه جدی قرار دارد.
وی در خصوص زمان اتصال انزلی به راه‌آهن سراسری، اعلام کرد: اولویت اول ما در بحث ریل رشت به کاسپین است لذا برای سرعت بخشیدن به امور زمینی در کنار خط ریلی راه‌آهن طبق تفاهمنامه بین گمرک، سازمان بنادر و دریانوردی و راه آهن ۵۰ هکتار زمین مورد نیاز را خریداری و آماده کنند که بسیاری از کالا‌ها را از آن طریق نقل و انتقال دهند.
استاندار گیلان افزود: زمانی که خط ریل سراسری به اینجا متصل شود، در سرعت بارگیری و انتقال کالا به سراسر کشور و بالعکس می‌توانیم سطح زمان را کاهش دهیم که در کاهش هزینه‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است. عباسی تصریح کرد: در ترانزیت کالا نیز اگرچه نسبت به سال گذشته حدود ۳۵۰ درصد افزایش یافته، اما نسبت به ظرفیت موجود هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم و لذا افق دو سال آینده را بسیار خوب می‌بینیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار