کد خبر: 1156576
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸
استاندار لرستان:
استاندار لرستان گفت: این استان از حضور سرمایه گذاران خارجی و فعالان بخش خصوصی استقبال و زمینه فعالیت آنها را فراهم می کند.

به گزارش جوان از لرستان، فرهاد زیویار روز پنجشنبه در دیدار با یاکوبو سنتوراکی سلیمان سفیر کشور نیجریه در ایران اظهار کرد: سطح روابط ایران و این کشور در حال حاضر تنها در حد حداقلی و شامل اعزام دانشجویان و مسائل آموزشی می باشد که کافی نیست.

وی گفت: ظرفیت های مناسبی در لرستان وجود دارد که بین دو کشور مشترک است و می تواند به مبنایی برای ارتقا و گسترش روابط ایران و نیجریه منجر شود.

وی تولیدات کشاورزی، دامی، گردشگری، معادن و فلزات را مهم ترین ظرفیت های استان برشمرد و تصریح کرد: سفر سفیر کشور نیجریه به لرستان بستری فراهم می کند که این ظرفیت ها به خوبی معرفی شود و زمینه حضور تجار و سرمایه گذاران این کشور در لرستان شکل بگیرد.

زیویار اظهار کرد: زمینه حضور تجار و سرمایه گذاران نیجریه در لرستان باید طی سلسله نشست ها و حضور آنها در نمایشگاه های توانمندی های استان به وجود آید که سفیر این کشور می تواند زمینه این امر را ایجاد نماید.

وی همچنین برقراری ارتباط هوایی را یک زیرساخت مهم برای مراودات اقتصادی دو کشور قلمداد کرد و گفت: ایجاد پروازهای مستقیم بین ایران و نیجریه در دست پیگیری می باشد که امیدواریم سریع تر این امکان فراهم شود.

استاندار لرستان خواستار برگزاری جلساتی از طرف معاون هماهنگی امور اقتصادی با سفیر نیجریه به منظور معرفی ظرفیت های استان و چگونگی حضور تجار این کشور برای حضور در لرستان شد و عنوان کرد: با تبادل سرمایه های انسانی، تجار و سرمایه گذاران می توان قدم های بعدی برای عملیاتی کردن تفاهم نامه ها بین دو کشور را برداشت.

زیویار در ادامه با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت نیجریه مسلمان می باشند و رنج‌ و مصیبت‌هایی در دوره های استعمار و استبداد دیده اند تصریح کرد: ما در ایران با مبارزه و جهاد آشنا هستیم و در این راه بزرگان و نام آوران بسیاری را تقدیم ثبات و امنیت امروز انقلاب کرده ایم.

وی ادامه داد: اگر کشورهای استعمارگر آمریکا و اروپا به پیشرفت صنعتی و رفاه اجتماعی رسیده اند می‌دانند که آن را از راه غارت و چپاول سرمایه های مادی و معنوی ملت‌ها و استعمار کشورها به دست آورده اند.

استاندار افزود: تجربه مشترک ملت‌های ستم دیده مظلوم و مستقل جهان اگر چه تلخ اما سرمایه عظیمی است و می تواند در ایجاد ارتباطات مثبت و موثر، همدلی و همبستگی برادرانه برای حفاظت ازهمه دستاوردهای فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتص

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار