کد خبر: 1155933
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
وزارت خارجه آلمان همگام با واشنگتن از بازگشت عضویت سوریه در اتحادیه عرب انتقاد کرد و مدعی شد، روی زمین هیچ چیزی در سوریه تغییر نکرده است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، واکنشهای جهانی به رای اتحادیه عرب برای احیای عضویت سوریه در این سازمان ادامه دارد. 

یک مقام کمیسیون اروپا امروز دوشنبه در این زمینه گفته، هیچ عادی سازی روابط با حکومت سوریه بدون یک راه حل سیاسی مبتنی بر قطعنامه‌های سازمان ملل متحد وجود نخواهد داشت.

وزارت خارجه آلمان نیز همگام با موضع منفی کشورهای غربی به رهبری آمریکا درباره این رویداد مهم گفته، روی زمین هیچ چیزی در سوریه تغییر نکرده  که خواستار عادی سازی روابط با دمشق باشد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته گفته بود: «معتقدیم که برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خیلی زود است».

وزارت خارجه روسیه اما شب گذشته ضمن استقبال از احیای عضویت سوریه در اتحادیه عرب، این تصمیم را نشان دهنده عزم کشورهای عربی برای اتخاذ سیاستهای مستقل در مسائل جهانی خواند.

زاخارووا در اظهاراتی کنایه آمیز علیه غربیها با تاکید بر تصمیم درست وزرای خارجه اتحادیه عرب گفته، این تصمیم نشان دهنده عزم کشورهای عضو اتحادیه عرب برای اجرای سیاستهای مستقل در صحنه جهانی و تقویت هماهنگیها برای حل و فصل مسائل منطقه‌ای و بین المللی است.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین نیز روز دوشنبه در واکنش به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، گفته، پکن از این رویداد استقبال می‌کند. 

شورای اتحادیه عرب روز یکشنبه جلسه فوق العاده‌ای را در سطح وزرا به ریاست «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر برگزار و درباره تحولات سوریه و موضوع بازگشت این کشور به اتحادیه عرب گفت‌وگو کرد. ساعاتی بعد، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عربی در نشست امروز خود در قاهره، درباره بازگشت دمشق به جایگاهش در اتحادیه عرب به اجماع رسیدند.

در بیانیه اتحادیه عرب درباره لغو تعلیق عضویت سوریه آمده است: مشارکت هیأت‌های سوری در نشست‌های شورای اتحادیه عرب از امروز از سر گرفته خواهد شد و گام‌های عملی و جامعی برای حرکت گام‌به‌گام به سوی حل بحران سوریه طبق اصل گام مقابل گام برداشته می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار