کد خبر: 1155969
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۵

با انجـــــام برنامه‌ریزی‌های فنی برای توسعه میدان نفتی اروندکنار ظرفیت تولید نفت به یک میلیون بشکه در روز می‌رسد.
عبدالله عذاری اهوازی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان از آغاز برنامه‌ریزی‌های فنی برای شروع توسعه میدان نفتی اروندکنار خبر داد و گفت: ظرفیت تولید روزانه منطقه غرب کارون بیش از ۴۰۰ هزار بشکه نفت است و این شرکت پس از مناطق نفتخیز جنوب دومین تولیدکننده محصول در کشور محسوب می‌شود.
وی افزود: مطابق برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده با تحقق توسعه میادین نفتی منطقه غرب کارون از جمله میدان‌های سوسنگرد، بندکرخه، سپهر، سهراب، اروند ظرفیت تولید روزانه شرکت نفت و گاز اروندان به یک میلیون بشکه در روز برسد.
این مسئول از منطقه غرب کارون به عنوان نقطه قوت صنعت نفت کشور یاد کرد و با اشاره به موفقیت‌های شرکت اروندان در بهره‌برداری و توسعه از سه میدان تحت سرپرستی این شرکت تصریح کرد: اخیراً توسعه میدان نفتی اروندکنار که در انتهای محدوده جنوبی منطقه غرب کارون واقع است نیز به عهده شرکت نفت و گاز اروندان واگذار شده است. عذاری اهوازی گفت: قبلاً سه حلقه چاه اکتشافی توسط مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در این میدان حفاری و براساس اطلاعات بررسی شده، «سازند فهلیان» حاوی نفت بسیار سبک با درجه کیفیت و مرغوبیت ۴۰ (API) بوده و نسبت گاز به نفت آن بیش از هزار فوت مکعب بر بشکه است. وی افزود: فشارکاری این میدان افزون بر ۱۰هزار پام (پوند بر اینچ مربع) است که از دیگر موارد افزایش ضریب بازیافت مخزن و ذخایر قابل استحصال میدان اروندکنار محسوب می‌شود. مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با بیان اینکه برنامه مقدماتی توسعه این مخزن تدوین شده است، ادامه داد: همچنین حفاری یک حلقه چاه جدید به همراه تعمیر و تعمیق چاه شماره یک آن در برنامه‌ریزی‌ها تدوین شده قرار گرفته است. عذاری اهوازی گفت: یکی از مهم‌ترین مأموریت این شرکت را افزایش هرچه بیشتر تولید از میدان آزادگان عنوان کرد و گفت: این میدان یکی از میادین نفتی مشترک ایران با کشور عراق است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار