کد خبر: 1154832
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
به مناسبت گرامیداشت روز جهانی نجوم ویژه برنامه‌ای به همت پژوهش سرای شهید مطهری و آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر و با همکاری خانه فرهنگ فدک سازمان فرهنگی شهرداری اسلامشهر برگزار شد.
بهاره عشقی صابر

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی نجوم ویژه برنامه‌ای به همت پژوهش سرای شهید مطهری و آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر و با همکاری خانه فرهنگ فدک سازمان فرهنگی شهرداری اسلامشهر،با هدف ترویج علم نجوم و ستاره شناسی بین عموم شهروندان از ساعت ۱۷ الی ۲۰ در بوستان فدک این شهرستان برگزار شد.   

   در اين برنامه، علاوه بر رصد آسمانی با تلسکوپ، در غرفه های علمی و پرسش و پاسخ به موضوعاتي مانند خورشید و طوفان های خورشیدی و تاثیر آن بر زندگی انسان ها زندگی در فضا و ایستگاه فضایی منظومه شمسی و سیارات آن آلودگی نوری تلسکوپ فضایی جیمز وب و اهداف پرتاب آن معرفی بانو آلنوش طرّیان به عنوان مادر نجوم ایران و ... پرداخته شد.

رصد ماه، لکه های خورشیدی و سیاره زهره، پخش فیلم نجومی مقایسه سیارات بر روی پرده نمایش، ایستگاه عکاسی، برپایی نمایشگاه نقاشی دانش آموزان با موضوع رویای فضانورد شدن از دیگر برنامه‌های مراسم روز جهانی نجوم بود که با استقبال خوبی مواجه شد.

روز جهانی نجوم راهی برای پاس داشتن متخصصان و فعالان در زمینه نجوم است که اطلاعات، آگاهی و عشق خود به فضای بیرونی و سیاره ها را با ما به اشتراک می گذارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر