کد خبر: 1154739
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰

هماهنگ‌کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی امریکا گفته که تقریباً هر چیزی که اوکراین برای ضد حمله به روسیه درخواست کرده بود، تحویل داده شده است.
به گزارش فارس، جان کربی دو شنبه شب به جنگ اوکراین اشاره کرد و گفت امریکا به زودی بسته کمک‌های نظامی بیشتری به اوکراین ارائه خواهد کرد. کربی همچنین گفت: «تقریباً هر چیزی را که کی‌یف برای ضد حمله به روسیه درخواست کرده بود، تحویل داده‌ایم.»‌کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا نیز روز دو شنبه در یک نشست خبری در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به سؤال یک خبرنگار روس، بر تداوم ارسال کمک به اوکراین تأکید کرد و خواستار خروج روسیه از شرق این کشور شد. او گفت: «من به تداوم حمایت از اوکراین رأی می‌دهم.» این اظهارات مقام‌های امریکایی بعد از انتشار گزارش سی‌ان‌ان انجام شده که گفته اوکراین خود را برای یک ضد حمله بزرگ علیه روس‌ها آماده می‌کند. روزنامه امریکایی نیویورک‌تایمز هم به نقل از اسناد افشاشده پنتاگون گزارش داد نیرو‌های اوکراینی در حال برنامه‌ریزی هستند تا ضدحملات خود را که مدت‌هاست انتظار آن می‌رود در ماه مه (ماه میلادی جاری) در جبهه جنوبی آغاز کنند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین بدون تعیین زمان مشخصی، تأیید کرده که چنین حمله‌ای انجام خواهد شد. والری زالوژنی، فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا دو شنبه شب در یک تماس تلفنی، درباره آخرین وضعیت میدان جنگ و فوری‌ترین نیاز‌های تسلیحاتی اوکراین گفتگو کردند. زالوژنی در توئیتر نوشت: «من ژنرال میلی را از وضعیت کلی خط مقدم جنگ مطلع و بر لزوم افزایش قابلیت‌های سیستم دفاع هوایی (اوکراین) تأکید کردم و با وی در مورد وضعیت نیرو‌های نظامی و پشتیبانی تسلیحاتی مورد نیاز ارتش اوکراین به بحث و تبادل‌نظر پرداختم.» به گفته زالوژنی، این گفتگو همچنین به موضوع تجهیز واحد‌های نظامی اوکراین و اهمیت تأمین به‌موقع و به اندازه کافی تسلیحات و مهمات مورد نیاز نیرو‌های این کشور پرداخته است.
کمک‌های تسلیحاتی کشور‌های غربی به اوکراین در حالی ادامه دارد که وزارت دفاع روسیه روز یک شنبه خبر داد که ۲۰۰ تن از مهمات ارتش اوکراین را نابود کرده است. به گفته وزارت دفاع روسیه، در بمباران یک قطار در کراماتورسک در منطقه دونتسک، ۲۰۰ تن از مهمات ارتش اوکراین نابود شد. با وجود آماده شدن اوکراین برای اجرای ضد حمله علیه روسیه، «اسکات ریتر» مأمور سابق اطلاعات در سپاه تفنگداران دریایی امریکا به خبرنگاران گفته هرگونه ضد حمله برای نیرو‌های مسلح اوکراین دشوار خواهد بود. به گزارش تاس، ریتر در پاسخ به درخواست برای اظهارنظر درباره حمله متقابل احتمالی اوکراین گفت: «شخصاً معتقدم ارتش اوکراین تلفات قابل‌توجهی را متحمل شده و برای آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود که چنین کاری را انجام دهند، اما جنگ، جنگ است و این به آن‌ها بستگی دارد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار