کد خبر: 1154703
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
رئیس‌جمهور روسیه از برنامه‌های دولت خود در راستای توسعه مناطق تازه آزاد شده از اوکراین سخن گفت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، رئیس‌جمهور روسیه بر اهتمام دولت مسکو برای توسعه مناطق تازه آزاد شده از اوکراین تاکید کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که همه چیز برای تقویت توسعه اجتماعی واقتصادی مناطق جدید مهیا است.

رئیس‌جمهور روسیه، در مراسمی در ماریوپل در جمهوری دونتسک، تاکید کرد که جزئیات دقیقی درباره برنامه دولت برای توسعه این مناطق باید ارائه شود تا مردم بتوانند ظرفیت‌ها را ببینند.

پوتین اطمینان خاطر داد که بدون تردید با تلاش‌های مشترک، وظایف تعیین شده قطعاً انجام خواهد شد. روسیه همه منابع، تجربه و تخصص لازم را برای این مهم دارد.

رئیس‌جمهور روسیه افزود: می‌دانم که این کار با سرعت زیادی انجام می‌شود و نتایج خوبی در حال حاضر وجود دارد. با این حال، ما هنوز کار‌های زیادی برای بهبود شرایط در دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون باید انجام دهیم تا زندگی در این مناطق به حالت عادی بازگردد.

این مناطق ۳۰ سپتامبر (هشتم مهر) و پس از برگزاری همه‌پرسی، به روسیه الحاق شده بود. این مناطق تا زمان تعیین رؤسای جدید و انتصاب آن‌ها از سوی پوتین، توسط سرپرستان فعلی اداره خواهند شد.

انتخابات پارلمانی منطقه‌ای، در «روز رأی‌گیری واحد» در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد.

مناطق جدید در جریان یک دوره انتقالی که تا سال ۲۰۲۶ طول می‌کشد، در روسیه ادغام خواهد شد. تا سال ۲۰۲۳ امکان پرداخت نقدی و غیرنقدی با واحد پولی اوکراین (گریونا) وجود دارد و پس از آن «روبل» تنها واحد پولی خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار