کد خبر: 1154449
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
۷۷ پروژه عمرانی در استان خوزستان در ۱۶ ماه اخیر تکمیل، تجهیز و به بهره‌برداری رسیده که ۳۴ پروژه در حوزه بهداشتی بوده است.

محمدحسین سرمست رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز با بیان اینکه در ۱۶ ماه گذشته ۷۷ پروژه عمرانی در خوزستان تکمیل، تجهیز و به بهره‌برداری رسیده که تقریباً ۵۰ درصد آن یعنی ۳۴ پروژه در حوزه بهداشتی بوده که اورژانس بیمارستان‌های سینا، نظام مافی شوش و مادر رامهرمز از آن جمله است. وی با بیان اینکه در ۱۵ سال اخیر در حوزه بیمارستانی سیاست بازسازی و نوسازی بوده است، تصریح کرد: بیمارستان‌های سوانح و سوختگی طالقانی، ابوذر، ۲۲ بهمن مسجدسلیمان و نفت دشت آزادگان برخی از پروژه‌هایی هستند که در دولت یازدهم و دوازدهم به بهره‌برداری رسیده‌اند.
این مسئول در خصوص مصوبات سفر رئیس‌جمهور بیان کرد: بیمارستان جایگزین گلستان یکی از پروژه‌هایی بود که روی زمین مانده و شروع نشده بود؛ در سفر اول رئیس‌جمهور برای احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان گلستان اعتباری در نظر گرفته نشد، اما در سفر دوم که چند روز پیش انجام شد برای آن اعتباری اختصاص یافت و کلنگ زنی شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه از قدمت بیمارستان گلستان بیش از ۶۰ سال می‌گذرد و هم اکنون فرسوده است، اظهار کرد: این بیمارستان به کل خوزستان و استان‌های همجوار سرویس می‌دهد. ضمن اینکه احداث بیمارستان ماهشهر و جایگزین بیمارستان شادگان پروژه‌هایی هستند که آغاز به کار کرده‌اند. وی با بیان اینکه تجهیزات درمانی در خوزستان به دلیل استفاده بیش از حد فرسوده شده‌اند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در حوزه درمان بخش تجهیزات است؛ با وجود تجهیزات بسیاری که در دو سال شیوع کرونا به استان وارد شده در زمینه تجهیزات عقب‌ماندگی‌هایی ثبت شده است.
وعده وزیر برای جذب پرستار
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه با هماهنگی وزارت بهداشت در یک سال اخیر حدود ۱۰۰میلیارد تومان تجهیزات در حوزه درمانی خریداری شده است، عنوان کرد: دستگاه شتاب دهنده سال ۹۰ وارد خوزستان شده، اما راه‌اندازی نشده بود و از سال گذشته مقدمات راه‌اندازی آن فراهم شد که در نیمه نخست امسال برای استفاده بیماران کانسر و سرطان استفاده خواهد شد. همچنین پت اسکن که یکی از نیاز‌های بیماران سرطانی بوده دستگاه دیگری است که وارد استان شد.
سرمست بیان کرد: ۲هزار و ۹۰۰ نفر از پرسنل ایثارگر در خوزستان تبدیل وضعیت شدند که این موضوع سبب شده است پرداختی به این اشخاص به صورت ملی انجام شود. مطالبات پرسنل و اضافه کاری‌ها تا پایان اسفند ۱۴۰۱ پرداخت شده است. وی افزود: فاصله کارانه پرسنل حدود شش ماه است که به متوسط کشوری نزدیک شده و رضایت‌مندی نسبی را به دنبال داشته است؛ تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرا شده و اگر نواقصی وجود داشته باشد به تدریج رفع خواهد شد. سرمست، کمبود پرسنل را بیشترین مشکل در حوزه بیمارستانی خواند و اظهار کرد: بیشترین کمبود در حوزه پرستار، متخصص بیهوشی، پرسنل اتاق عمل و کمک پرستار است که کمک‌هایی شده است، اما بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، گلستان، ابوذر، رازی و بقایی ۲ بیشتر با این مشکل مواجه هستند.
به گفته این مسئول، در پی کمبود پرسنل و با بازدید مسئول وزارت بهداشت از بیمارستان‌ها، مصوب شده است مجوز‌های جذب پرستار و نیروی بهداشتی به خوزستان داده شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: متوسط کشوری نسبت پرستار به تخت ۹/۰ و در خوزستان ۸/۰ است ولی در بیمارستان‌های اصلی ۷/۰ است که تا ۵/۰ می‌رسد و اصلاً ضریب خوبی نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار