کد خبر: 1153573
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
یک روز بعد از آنکه دادگستری بلژیک اعلام کرد که بر سر تبادل زندانیان با ایران به توافق نرسیده است، نخست وزیر بلژیک گفت که بروکسل در حال بررسی موضوع تبادل زندانیان با تهران است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، نخست وزیر بلژیک امروز پنجشنبه مدعی شد کشور در حال بررسی درخواست ارائه شده از سوی ایران برای تبادل زندانیان بین اسد الله اسدی با اولیویه وندکستله، جاسوس بلژیکی در ایران است.

این اظهارات نخست وزیر بلژیک در حالی است که سخنگوی دادگستری بلژیک دیروز گفته بود با ایران بر سر مبادله اسدالله اسدی به توافق نرسیده است.

اسدالله اسدی، دیپلمات کشورمان ۴ سال پیش به اتهام واهی برنامه‌ریزی برای حمله به گردهمایی گروهک تروریستی منافقین در آلمان بازداشت و به بلژیک منتقل شد و دادگاه این کشور هم او را به ۲۰ سال حبس محکوم کرد.

اسدی جولای ۲۰۱۸ در ایالت بایرن آلمان در زمان بازگشت به اقامتگاهش در وین با وجود دارا بودن مصونیت سیاسی به طور غیرقانونی بازداشت شد. بعد از گذشت یکصدویک روز بازداشت با حکم غیرقانونی دادگاه کارلسروهه آلمان، در اکتبر ۲۰۱۸ به بلژیک منتقل شد.

پس از انتقال، دادگاه کیفری آنتورپ برخلاف مصونیت دیپلماتیک آقای اسدی برابر کنوانسیون ۱۹۶۱ وین، وی را به صورت غیرقانونی به بیست سال حبس محکوم نمود و هم اکنون، او در حال حاضر در بلژیک زندانی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار