کد خبر: 1152917
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷
سفیر انگلیس در سازمان ملل:
سفیر انگلیس در سازمان ملل با بیان اینکه اعتماد به وعده‌های روسیه به شکل فاجعه باری پایین است، اعلام کرد انگلیس در کنار اوکراین ایستاده است و اگر مسکو علاقه‌مند به پایان جنگ است باید فوری نیرو‌های خود را از خاک اوکراین خارج کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، باربارا وودوارد سفیر و نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت با موضوع چندجانبه گرایی به ریاست سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: ما مشاهده کردیم که ایده روسیه از چندجانبه گرایی چه معنایی برای جهان دارد. مرور بیش از یک سال از حمله تمام‌عیار روسیه به اوکراین نشان می‌دهد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه رنج غیرقابل تصوری را برای اوکراین به ارمغان آورده، در حالی که منشور سازمان ملل را زیر پا گذاشته است.

وی افزود: هزاران اوکراینی کشته شده اند. میلیون‌ها نفر آواره شده اند. در سراسر جهان، میلیارد‌ها نفر با افزایش قیمت کالا‌ها و ناامنی غذایی مواجه شده اند. اعتماد به وعده‌های روسیه به سایر کشور‌ها و مردم به شکل فاجعه باری پایین است.

سفیر انگلیس ادامه داد: روسیه به شدت به اعتبار خود در جامعه بین المللی آسیب رسانده است و اکنون پوتین تهدید به انتقال سلاح‌های هسته‌ای به کشور همسایه خود کرده است.

وی اضافه کرد: برای روس‌ها جهان درحال کوچک شدن است. ده‌ها هزار مرد و زن روس کشته شده اند. صد‌ها هزار نفر بر خلاف میل خود به ارتش فراخوانده شده اند، میلیون‌ها نفر برای فرار از سربازی از روسیه فرار می‌کنند.

وود وارد تصریح کرد: یک نسل از مردم روسیه آینده خود را از دست داده است و دولت روسیه حتی نمی‌تواند دلیل آن را توضیح دهد. توجیهات روسیه برای جنگ که شامل شکست نازی‌ها و دفاع در برابر سلاح‌های زیستی است، دروغ‌های آشکار است. ادعا‌های روسیه در مورد خاک اوکراین هرگز به رسمیت شناخته نخواهد شد. با وجود تمام ادعا‌های سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه در مورد چندجانبه گرایی موثر، من هیچ امر موثر و چندجانبه‌ای در سیاست خارجی روسیه نمی‌بینم.

سفیر انگلیس افزود: نهاد‌های چندجانبه از جمله شورای امنیت می‌توانند و باید تکامل یابند و ما از اصلاحات برای تبدیل شدن شورای امنیت به نهادی مؤثرتر حمایت می‌کنیم. تغییر باید با احترام به اصول اساسی منشور، بالاتر از همه اصول حاکمیت و تمامیت ارضی، حمایت شود.

وی گفت: جهان همچنین به یک اوکراین آزاد و امن نیاز دارد که بتواند به تامین مواد غذایی جهان بازگردد. انگلیس همچنان در کنار اوکراین خواهد ایستاد، زیرا این کشور قانونی از خود دفاع می‌کند.

سفیر انگلیس ادامه داد: لاوروف مدعی است که علاقه‌مند به پایان دادن فوری جنگ است. برای انجام این کار، روسیه باید فورا نیرو‌های خود را از تمام خاک اوکراین خارج کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار