کد خبر: 1152866
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
ارتش سودان در ادامه درگیری‌های خشونت آمیز در این کشور، خواستار ملحق شدن نیرو‌های پشتیبانی سریع به ارتش و خارج شدن آن‌ها از صف شورشیان شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، در بیانیه ارتش سودان آمده است: تماس‌ها با کشور‌های مختلف در خصوص خروج هیات‌های دیپلماتیک ادامه دارد و ما با همان میزان هماهنگی که دیروز انجام شد به این اقدام ادامه خواهیم داد.

به گزارش شبکه الجزیره، ارتش سودان اعلام کرد: از اعضای نیرو‌های پشتیبانی سریع می‌خواهیم به صفوف نیرو‌های مسلح سودان بپیوندند و از دایره شورش خارج شوند.

در بیانیه ارتش سودان آمده است: شبه نظامیان شورشی در مناطق مسکونی پناه گرفته و از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت به شبکه الجزیره گفت: ۵۰ هزار کودک در سودان در نتیجه جنگ از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند.

وی افزود: یک میلیون و ۴۰۰ هزار زن نیز در سودان در معرض خطرات مربوط به سلامتی و بهداشتی هستند.

این درحالی است که شبکه خبری الجزیره ظهر امروز (دوشنبه) از آغاز دوباره درگیری‌ها بین نیرو‌های ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیرو‌های پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» در شهر خارطوم و فرار اهالی به ایالت‌های مجاور خبر داد.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه هفته گذشته (۲۶ فروردین) میان نیرو‌های ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده است و باوجود اعلام آتش‌بس درگیری‌ها در مناطق مختلف این کشور همچنان ادامه یافت.

حملات متقابل ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع به یکدیگر به اموال عمومی خسارت وارد و تامین آب و برق را در برخی مناطق از خارطوم با مشکل مواجه کرده است.

همچنین طبق آخرین آمار اعلامی، شماره کشته‌ها به ۴۲۰ نفر و مجروحان نیز به سه هزار و ۷۰۰ تن افزایش یافته است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار