کد خبر: 1152588
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
مخالفان نتانیاهو حاضر نیستند از خواسته خود کوتاه بیایند و اکنون برای شانزدهمین هفته متوالی به خیابان ها آمده اند تا بر علیه طرح اصلاحات قضائی و دولت نتانیاهو تظاهرات کنند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از مشرق، وضعیت سرزمین های اشغالی کماکان مانند هفته های گذشته است و شکاف و اختلاف در میان صهیونیست ها به صورت کمافی السابق ادامه دارد. مخالفان نتانیاهو هنوز به تظاهرات خود ادامه میدهند و خواستار توقف این طرح و به طور کلی ادامه کار دولت نتانیاهو هستند. تظاهرات در سرزمین های اشغالی علیه اصلاحات قضائی در ده ها مرکز سرزمین های اشغالی برگزار شد، این برای شانزدهمین هفته متوالی تظاهرات در سرزمین های اشغالی است.

هفته شانزدهم اعتراضات علیه نتانیاهو در سرزمین های اشغالی + عکس و فیلم

تظاهرات مرکزی تقریباً هر هفته در خیابان کاپلان تل آویو برگزار می شد و طبق بررسی عکس های هواپیماهای بدون سرنشین حدود ۱۲۰ هزار تظاهرکننده امشب در آنجا تظاهرات کردند. در تل آویو، تظاهرکنندگان صهیونیست سعی کردند به سمت جاده ایالون بروند که توسط نیروهای پلیس متوقف شدند، بزرگراه ایالون برای دقایقی مسدود شد.تظاهرات همچنین در حیفا، بئر شبع، قدس اشغالی، نتانیا، اشدود، هرتزلیا، روش هاعین، بیت شمش، کفار صبا و بت یام برگزار شد.

هفته شانزدهم اعتراضات علیه نتانیاهو در سرزمین های اشغالی + عکس و فیلم

همچنین مطرح شدن طرح جدید برای خدمت سربازی یهودیان حریدی،‌ باعث اعتراض به دولت نتانیاهو شده است. این طرح توسط وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و نیز وزیر جنگ این رژیم پیشنهاد شده و بر اساس آن به پیشنهاد وزیر دارایی حریدی ها از سن ۲۱ سالگی و به پیشنهاد وزیر جنگ از سن ۲۳ سالگی از انجام خدمت نظام معاف می‌شوند، این در حالی است که این سن در حال حاضر ۲۶ سال است. لاپید با تاکید بر اینکه این قانون خدمت سربازی نیست بلکه تسلیم بی قید و شرط در برابر فرار و امتناع از خدمت است، افزود: این یک چشم پوشی از ارزش‌هایی است که (رژیم) اسرائیل بر اساس آن بنا شده است.

 
 

با توجه به جدید ترین نظرسنجی های صورت گرفته میتوان براورد کرد در صورت برگزاری انتخابات مجدد در سرزمین های اشغالی، بنیامین نتانیاهو از صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی حذف خواهد شد. بر اساس نظرسنجی انجام شده از سوی وب سایت صهیونیستی معاریو، آمار ها نشان میدهد که نتانیاهو و ائتلاف آن که دولت فعلی رژیم صهیونیستی را تشکیل داده اند، اکثریت را از دست داده اند.

هفته شانزدهم اعتراضات علیه نتانیاهو در سرزمین های اشغالی + عکس و فیلم

بر اساس این نظر سنجی، لیکود به رهبری نتانیاهو و اردوگاه دولتی به رهبری بنی گانتس با یکدیگر در نظر سنجی ها برابر شده اند و این برابری ادامه دارد، این درحالی است که اردوگاه دولتی پیشتر در جایگاه پایین تر قرار داشت. با این حال، بلوک احزاب ائتلاف تنها ۵۱ کرسی دریافت می کند، در حالی که بلوک اپوزیسیون ۶۹ کرسی دریافت می کند.

هفته شانزدهم اعتراضات علیه نتانیاهو در سرزمین های اشغالی + عکس و فیلم

میتوان گفت تحولات پنج ماه اخیر در سرزمین های اشغالی، به صورت کامل تاثیر خود را گذاشته است و دولت نوپای نتانیاهو علی رغم اینکه تنها چهار ماه شروع به کار کرده است، مقبولیت خود را از دست داده است. وضعیت امنیتی - نظامی رژیم صهیونیستی نیز نامطلوب است، حملات دو هفته قبل مقاومت به سرزمین های اشغالی، رژیم صهیونیستی را مجبور کرد تا از تعرضات خود به مسجدالاقصی منصرف شود.

 
 

نگرانی هایی نیز وجود دارد که رژیم صهیونیستی ممکن است در هفته های آینده اقدام به ترور فرماندهان مقاومت کند. در همین رابطه کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت: ارتش تصمیم گرفت بعد از عید استقلال، پرونده ترور رهبران ارشد گروه های فلسطینی را بازگرداند تا بازدارندگی را برگرداند، حتی به قیمت یک عملیات نظامی یا تشدید تنش بزرگ. این شامل تمام جبهه ها در غزه، لبنان و سوریه می شود و بزرگترین لیست مربوط به العاروری، السنوار، الاجوری، مروان عیسی و دیگر رهبران.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار