کد خبر: 1151826
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
بازنشستگان صندوق بازنشستگی با آمار یک میلیون و ۶۳۰ هزار نفری ضمن دارا بودن مطالبات جدی مانند افزایش حقوق و استفاده بهینه از خدمات بیمه تکمیلی از مدیران این صندوق انتظار حل مشکلات موجود برای بهبود وضعیت معیشت خود را دارند.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان دومین صندوق بیمه‌گر کشور، آمار بالایی از بازنشستگان را تحت پوشش دارد و اکنون مهمترین مطالبه این گروه از افراد بازنشسته، بهبود وضعیت معیشتی، رفاهی و درمانی است تا بدون دغدغه دوران بازنشستگی خود را سپری کنند.

ارائه خدمات به این افراد با توجه به تامین ۹۰ درصد منابع آن از سوی دولت، نیازمند برنامه‌ریزی درست و دقیق است و اکنون رفع مطالبات بازنشستگان در دستور کار صندوق بازنشستگی کشوری قرار گرفته است.

این صندوق به طور معمول نظرسنجی از بازنشستگان و حقوق‌بگیران انجام می‌دهد که در اغلب موارد مهمترین مطالبه آنان بهبود خدمات بیمه تکمیلی درمان و افزایش حقوق است و در آخرین اطلاعات صندوق بازنشستگی کشوری، ۵۲.۸ درصد خواستار بهبود خدمات بیمه تکمیلی برای افزایش خدمات درمانی خود شدند.

بیمه درمانی از مهمترین اولویت‌های صندوق در سال جاری

امور درمانی بازنشستگان باید در قالب یک کارت درمانی تعریف شود تا این افراد با مراجعه به هر مرکز درمانی خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز درباره ارائه خدمات درمانی برای بازنشستگان تحت پوشش گفت: اکنون بیمه درمانی از مهمترین اولویت‌های صندوق در سال جاری است و اعتقاد ما این است که امور درمانی بازنشستگان باید در قالب یک کارت درمانی تعریف شود تا این افراد با مراجعه به هر مرکز درمانی خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

نعمت‌الله ترکی اظهار داشت: گام نخست این است که ماده قانونی امور بیمه تکمیلی بازنشستگان توسط دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی شود و این موضوع در دست پیگیری است و همه روش‌های لازم برای حصول به این هدف درحال انجام است.

بازنشستگان ۸۱ درصد افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی

براساس داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری، بیش از ۲ میلیون و ۶۱۰ هزار نفر با عنوان افراد بازنشسته، ازکارافتاده، وراث، وظیفه ‌بگیر و افراد کسورپرداز در جدیدترین داده‌های آماری به عنوان افراد بهره‌مند از خدمات این صندوق بیمه‌ای محسوب می‌شوند.

طبق آمارهای موجود صندوق بازنشستگی کشوری، تعداد افراد بازنشسته تحت پوشش ۸۱ درصد، متوفیان ۱۸ درصد و از کارافتادگان نیز یک درصد افراد حقوق بگیر تحت پوشش صندوق بازنشستگی را تشکیل می‌دهد همچنین در بخش متوفیان با ۱۸ درصد کل افراد مشمول صندوق بازنشستگی، ۱۴ درصد را بازنشستگان متوفی و چهار درصد را شاغلان متوفی شامل می‌شوند.

اکنون بیش از ۵۹ درصد جمعیت بازنشسته و ازکارافتاده در طبقه‌های سنی ۵۵ تا ۶۹ سال هستند و نزدیک به ۷۰ درصد شاغلان متوفی در سن کمتر از ۵۰ سال و ۶۰ درصد بازنشستگان متوفی نیز در طبقه سنی ۶۰ تا ۷۹ سال فوت کرده‌اند.

از آنجا که بخش عمده‌ای از افراد تحت پوشش صندوق در حدود ۸۱ درصد را افراد بازنشسته و در رده سنی ۵۵ تا ۶۹ سال تشکیل می‌دهند به طور یقین این افراد به خدمات درمانی بیشتری نیازمند هستند و داشتن بیمه تکمیلی مناسب می‌تواند آنان را در بخش دریافت این خدمات در حوزه درمان یاری کند.

صندوق بازنشستگی کشوری در راستای اجرای طرح بیمه تکمیلی برای بازنشستگان و حقوق بگیران تحت پوشش برنامه‌ای را اجرا کرده است تا هر فرد براساس نیاز خود نسبت به پرداخت هزینه این نوع بیمه اقدام کند.

بیشتر بخوانید:

بازنشستگان و از کارافتادگان؛ ۵۲ درصد افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی

 

افراد بالای ۶۵ سال ۱۰ برابر دیگران نیازمند خدمات درمانی

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این باره گفت: افراد بالای ۶۵ سال، ۱۰ برابر دیگران نیازمند انواع خدمات درمانی هستند و باید علاوه بر بیمه‌ پایه و تکمیلی با ظرفیت‌سازی برای ایجاد بیمه طلایی و پوشش همه خدمات درمانی بازنشستگان به نقطه مطلوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برسیم.

ضرغام صادقی با اشاره به خدمات و برنامه‌های صندوق بازنشستگی کشوری در سه‌ماهه اخیر به‌ویژه در زمینه پیگیری مطالبات و معوقات موجود، افزود: پرداخت کسورات بازنشستگان کشوری در کمترین زمان پس از حضور مدیرعامل جدید این صندوق از جمله پیگیری‌های جدی در حوزه مطالبات بازنشستگان بوده است.

بیمه تکمیلی بازنشستگان براساس انتخاب متقاضیان

محمود مرتضایی‌فرد مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری نیز به ثبت‌نام اینترنتی بیمه تکمیلی عمر و حادثه صبا برای بازنشستگان و وظیفه‌بگیران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این طرح به عنوان یکی از طرح‌های بیمه‌ای صندوق برای همه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش قابل اجرا است.

طرح بیمه تکمیلی عمر و حادثه صبا در قالب سه پوشش طلایی، نقره‌ای و برنزی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است و حق بیمه‌ای که از حقوق بازنشستگان متقاضی برای هر فرد بیمه شده کسر می‌شود به ترتیب برای طرح طلایی ۵۵ هزار تومان، نقره‌ای ۳۳ هزار تومان و برای طرح برنزی نیز ۲۲ هزار تومان به صورت ماهانه خواهد بود.

در طرح طلایی، پوشش غرامت فوت به علت غیرحادثه ۵۰ میلیون تومان و برای غرامت فوت به علت حادثه ۱۰۰ میلیون تومان است همچنین غرامت روزانه بستری در مراکز درمانی مجاز دراثر حادثه ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

در طرح نقره‌ای نیز پوشش غرامت فوت به علت غیرحادثه ۳۰ میلیون تومان و برای غرامت فوت به علت حادثه ۶۰ میلیون تومان است و غرامت روزانه بستری درمراکز درمانی مجاز دراثر حادثه نیز ۷۵ هزار تومان تعیین شده است.

در طرح برنزی بیمه تکمیلی عمر و حادثه صبا پوشش غرامت فوت به علت غیرحادثه ۲۰ میلیون تومان و برای غرامت فوت به علت حادثه ۴۰میلیون تومان است و غرامت روزانه بستری در مراکز درمانی مجاز دراثر حادثه ۵۰ هزار تومان است.

قول مساعد برای حل مشکل بیمه تکمیلی بازنشستگان

اخیرا هم سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشستی با حضور نعمت‌الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، درخواست‌های بازنشستگان از جمله متناسب‌سازی حقوق، بیمه تکمیلی درمان و همین طور اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری را بررسی کرد.

در این جلسه قول‌های مساعدی برای پیگیری مطالبات بازنشستگان و حل مشکل بیمه تکمیلی بازنشستگان با توجه به شرایط موجود داده شد.

تهیه پیش‌نویس نیازهای درمانی بازنشستگان

نعمت‌الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری پیشتر اظهار داشت: خدمات رفاهی به افراد تحت پوشش باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که شأن و منزلت بازنشستگان باشد.

با افزایش سن، میزان آسیب‌پذیری و ابتلا به بیماری بیشتر می‌شود و بازنشستگان بخشی از حقوق خود را به امر سلامت اختصاص می‌دهند

وی افزود: درمان و سلامت بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان اولویت کلیدی و اجتناب‌ناپذیر است؛ به همین منظور با کمک تعدادی از کانون‌های بازنشستگی و با تشکیل کمیته‌ای، در حال تهیه پیش‌نویس نیازهای درمانی بازنشستگان هستیم تا پس از شناسایی و تدوین برای انعقاد قرارداد با شرکت‌های بیمه‌ای که بتوانند بهترین خدمات را ارائه کنند، استفاده کنیم.

ترکی موضوع بهداشت و درمان را یکی از مسائل اساسی و عمومی بازنشستگان برشمرد و گفت: از آنجایی که با افزایش سن، میزان آسیب‌پذیری و ابتلا به بیماری بیشتر می‌شود، بازنشستگان بخشی از حقوق خود را به سلامت اختصاص می‌دهند. به این منظور یکی از خدمات مورد تعهد صندوق حفظ و ارتقای سلامت آنها است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار