کد خبر: 1151737
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: اروپا قربانی سیاست‌های آمریکا و انگلیس در اوکراین شده و شانس حضور در عرصه بین‌الملل و دنیای چندقطبی را از دست داده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، میخائیل گالوزین روز دوشنبه افزود: آمریکا و انگلیس از کشور‌های اروپایی و اوکراین در جهت موفقیت در سیاست‌های خودشان استفاده می‌کنند. آمریکا از سال‌های گذشته مانع اتحاد کشور‌های آلمان، فرانسه و روسیه شده است.

به گزارش راشا تودی، این مقام ارشد روس به کودتای مسلحانه ۲۰۱۴ در کی‌یف و تشدید تنش‌های روسیه و اوکراین که منجر به درگیری نظامی در سال گذشته شد، اشاره کرد و اظهار داشت: اوکراین در راه رسیدن به هژمونی جهانی توسط واشنگتن، به بازیچه و یک ابزار موقت تبدیل شده است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: خرابکاری خطوط لوله گاز نورد استریم در پاییز گذشته به وضوح دست‌های بسیاری را نشان داد که علاقه‌ای به همکاری دوجانبه بین روسیه و کشور‌های اروپایی ندارند.

خطوط لوله نورداستریم که گاز را از روسیه به آلمان منتقل می‌کرد، سپتامبر سال گذشته در اثر چند انفجار آسیب دیدند و سیمور هرش، روزنامه نگار آمریکایی اعلام کرد که این عملیات به دستور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا انجام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار