کد خبر: 1151506
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۵
هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر در حالی به پایان رسید که حالا استقلال صدرنشین است و سپاهان و پرسپولیس تیم‌های دوم و سوم. استقلال با برد پرگل مقابل هوادار موفق شد تفاضل گل خود نسبت به سپاهان را بیشتر و به صدر جدول راه پیدا کند، اما اگر لیگ با همین شکل ادامه پیدا کند و تغییری در جدول مسابقات به وجود نیاید باز هم این سپاهان است که قهرمان می‌شود.
فریدون حسن

پیش از شروع مسابقات بود که سازمان لیگ اعلام کرد مسابقه رودررو در شرایط برابر دو تیم ملاک خواهد بود که با این تصمیم سپاهان به‌خاطر دبل مقابل استقلال، حتی با وجود تفاضل کمتر هم قهرمان می‌شود. سپاهانی که به نظر می‌رسد مسیر راحت‌تری نسبت به رقیب تهرانی در هفته‌های پایانی داشته باشد. با این حال چهار هفته پایانی هفته‌های سرنوشت‌سازی برای بالا و پایین جدول خواهد بود، هفته‌هایی که التهاب در آن‌ها به اوج خود می‌رسد.
راه متفاوت سپاهان و استقلال
زرد‌های اصفهان بعد از برتری این هفته مقابل مس رفسنجان در چهار هفته پایانی به ترتیب باید مقابل ملوان، نفت مسجدسلیمان، پیکان و مس کرمان صف‌آرایی کنند که به نظر نمی‌رسد هیچ کدام بتوانند لقمه گلوگیر شاگردان مورایس برای تصاحب عنوان قهرمانی باشند. این در حالیست که استقلال باید در اولین گام در دربی مقابل دیگر تیم مدعی قهرمانی، یعنی پرسپولیس قرار بگیرد. حریف بعدی آبی‌ها، نفت آبادان است که به شدت خطر سقوط را احساس می‌کند. شاگردان ساپینتو در دو هفته پایانی باید مقابل دو تیم خوب لیگ قرار بگیرند؛ ابتدا مس رفسنجان و بعد تراکتور و این یعنی یک مسیر سخت.
البته استقلال ساپینتو نشان داده که برخلاف تمام حاشیه‌های ریز و درشتی که این هفته‌ها به سبب مشکلات مدیریتی با آن‌ها دست به گریبان است در زمین مسابقه خوب کار می‌کند و از کوچک‌ترین اشتباهات حریفانش بیشترین و بهترین استفاده را می‌برد. استقلال به قهرمانی در لیگ بیشتر از هر تیمی احتیاج دارد. مدافع عنوان قهرمانی این فصل با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بوده و هست و احتمالاً خواهد بود که تنها قهرمانی می‌تواند مرهمی بر زخم آن‌ها باشد.
برد پرگل و پرحاشیه.
اما برتری پرگل استقلال مقابل هوادار با حاشیه‌های زیادی همراه بود، حاشیه‌هایی که نوک تیز آن‌ها متوجه ساکت الهامی و برخی بازیکنان هوادار است. اولین مورد را باید در جابه‌جایی دروازه‌بان هوادار جست‌وجو کرد، جایی که الهامی تصمیم گرفت برای این بازی مهم از دروازه‌بان اصلی خود استفاده نکند و به جای آن به گلری میدان بدهد که آخرین بار در هفته سوم بازی کرده بود!
سلسله اشتباهات تأثیرگذار برخی بازیکنان هوادار نیز مزید بر علت شد تا بلافاصله بعد از پایان مسابقه فضای مجازی از صحنه‌های مشکوک مسابقه پر شود. در این میان اظهارنظر ساکت الهامی بعد از مسابقه و تشبیه باخت سنگین و مشکوک تیمش مقابل استقلال به شکست سنگین منچستریونایتد مقابل لیورپول بسیار جالب توجه و تعجب‌برانگیز بود.
پرسپولیس همچنان امیدوار
پرسپولیس دیگر مدعی قهرمانی هم مسیر چندان راحتی برای رسیدن به جام ندارد. دربی یک‌شنبه آینده و پس از آن دیدار با پیکانی که همیشه گربه سیاه سرخ‌ها بوده، مسیر قهرمانی پرسپولیس را سخت کرده است. تیم یحیی گل‌محمدی در دو بازی آخر ابتدا باید به مصاف گل‌گهر برود و بعد با نساجی مازندران دیدار کند. پرسپولیس با برتری در دیداری سخت و البته پرحاشیه مقابل مس کرمان همچنان خود را امیدوار برای رسیدن به قهرمانی نگاه داشت، اما تفاوت مهم سرخ‌ها در مسیر قهرمانی با سپاهان و استقلال در این است که آن‌ها علاوه بر اینکه خودشان باید بازی‌های پیش‌رو را ببرند باید منتظر باشند که رقبای سپاهان و استقلال هم مقابل این دو تیم امتیاز کسب کنند.
پرسپولیسی‌ها حالا بیشتر از هر زمان دیگری حسرت روز‌هایی را می‌خورند که با سهل‌انگاری اختلاف امتیاز خوب خود در صدر جدول را با رقبا از دست دادند و سقوط کردند تا حالا چشم امید به بقیه تیم‌ها داشته باشند تا کار ناتمام آن‌ها را تمام کنند.
تلاش برای بقا.
اما اوضاع در انتهای جدول هم مانند بالای آن جالب توجه است. دو تیم نفتی لیگ، یعنی صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان هفته‌هاست که به انتهای جدول چسبیده‌اند و جدا هم نمی‌شوند. در پایان هفته بیست و ششم، آبادانی‌ها ۱۷ امتیاز دارند و مسجدسلیمانی‌ها نیز ۱۶ امتیاز تا رقابت برای بقا حساس‌تر از هر زمان دیگری باشد. مسجدسلیمانی‌ها با برد خوبی که این هفته مقابل ذوب‌آهن به‌دست آوردند با روحیه‌ای دوچندان برای هفته‌های سرنوشت‌ساز پایانی آماده می‌شوند. مس کرمان با ۲۱ امتیاز هرچند سایه‌ای از حاشیه امنیت را روی سر خود حس می‌کند، اما کرمانی‌ها خوب می‌دانند که چهار هفته باقیمانده می‌تواند برای آن‌ها بسیار خطرناک باشد و حتی حکم به سقوط‌شان به دسته پایین‌تر را صادر کند. هفته‌های پایانی برای این سه تیم هفته‌های تلاش برای بقاست و باید دید کدام تیم می‌تواند خود را از جمع دو تیم سقوط‌کننده جدا کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار