کد خبر: 1150442
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۰
آغاز یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا
مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از امشب آغاز می‌شود. بنفیکا، اینترمیلان، منچسترسیتی، بایرن‌مونیخ، رئال‌مادرید، آث‌میلان و ناپولی هشت تیمی هستند که در این مرحله به مصاف حریفان خود می‌روند.
حامد قهرمانی

نکته جالب توجه در این مرحله حضور پررنگ تیم‌های ایتالیایی است که می‌خواهند بعد از سال‌ها خودی نشان دهند و با کسب جام اعتبار مخدوش شده فوتبال ایتالیا در جهان را برگردانند. سه تیم ایتالیایی اینتر، آث‌میلان و ناپولی هر کدام در سال‌های نه‌چندان دور سابقه درخشش در این مسابقات را داشته‌اند، اما فوتبال ایتالیا چند سالی می‌شود که هم در رده ملی و هم در رده باشگاهی با افتی محسوس روبه‌رو شده است. حالا این سه تیم فرصت دارند با برتری مقابل حریفان باز هم نشان دهند که فوتبال ایتالیا هنوز ظرفیت قهرمانی را دارد. البته شاید بتوان عنوان کرد این بخت بد ایتالیایی‌هاست که دو تیم از این سه تیم باید در این مرحله به مصاف هم بروند.

اینتر به عنوان اولین نماینده ایتالیا امشب در پرتغال میهمان بنفیکاست. دو تیم در شرایطی کاملاً متفاوت قرار دارند. بنفیکا صدرنشین بلامنازع پرتغال است و اینتر در رده پنجم سری آ قرار دارد. البته بازی امشب برای بنفیکا از یک جهت دیگر هم اهمیت دارد و آن اینکه قرمزپوشان پرتغالی می‌خواهند خاطره تلخ شکست چند روز قبل مقابل پورتو را از ذهن هواداران‌شان پاک کنند و نشان دهند که همه چیز یک اتفاق بوده است. اینتر هم برای اینکه ثابت کند همچنان مدعی است و می‌تواند در اروپا نتیجه‌ای بهتر از سری آ کسب کند فقط و فقط از بازی امشب پیروزی می‌خواهد. اما بازی بزرگ امشب جدال منچسترسیتی و بایرن‌مونیخ در منچستر است. پپ گواردیولا که در لیگ جزیره منتظر لغزش آرسنال برای نزدیک شدن به صدر جدول است، امشب در حالی مقابل تیم سابق خود صف‌آرایی می‌کند که باواریایی‌ها با تغییر در کادر فنی سعی در بهبود روند خود داشتند، اما حتی حضور توخل هم نتوانست کار خاصی انجام دهد و آن‌ها از گردونه جام حذفی آلمان کنار رفتند. بایرن هنوز نتوانسته با تفکرات توخل کنار بیاید و این بهترین فرصت برای سیتیزن‌ها و گواردیولاست که کار را همین امشب در زمین خودشان تمام کنند و با خیال راحت آماده بازی برگشت در مونیخ شوند.

در ادامه این مرحله از لیگ قهرمانان فردا شب دو بازی حساس دیگر برگزار می‌شود که در اولین بازی رئال‌مادرید در سانتیاگوبرنابئو میزبان چلسی است.
دو تیم هر چقدر در لیگ‌های اسپانیا و انگلستان متزلزل و غیرقابل اطمینان ظاهر شده‌اند در لیگ قهرمانان با نتایجی متفاوت همه را شگفت‌زده کرده‌اند. البته چلسی حالا فرانک لمپارد را روی نیمکت خود می‌بیند و باید به انتظار نشست و دید که فرانکی برای مقابله با مرد کاربلد رئال، یعنی آنجلوتی چه نقشه‌ای در سر دارد. رئال بعد از برتری خیره‌کننده مقابل بارسا در جام حذفی در لالیگا یک شکست بد را تجربه کرد تا عملاً لیگ را به بارسا واگذار کند، اما آنجلوتی نمی‌خواهد در آخرین ماه‌های حضورش در رئال، لیگ قهرمانان را هم از دست بدهد و همین مسئله کار چلسی را سخت و سخت‌تر می‌کند. دیگر دیدار فردا شب را دو تیم ایتالیایی آث‌میلان و ناپولی برگزار می‌کنند. ورزشگاه سن‌سیروی شهر میلان میزبان این بازی است. دیداری که ناپولی صدرنشین مطلق ایتالیا از آن برد می‌خواهد. ۱۰ روز قبل دو تیم در ناپل مقابل هم قرار گرفتند و آث‌میلان در یک دیدار فوق‌تصور موفق شد ناپولی را با چهار گل شکست دهد تا اسپالتی، سرمربی ناپل عنوان کند به هیچ عنوان نمی‌خواهد این نتیجه در لیگ قهرمانان تکرار شود و منتظر انتقام این شکست باقی می‌ماند. میلان در سری آ روی پله چهارم ایستاده و ناپولی با اختلاف صدرنشین است، اما همه می‌دانند که بازی فردا شب جدای از جدول سری آ یک بازی متفاوت است که می‌تواند حتی برای ناپل مدعی هم همه چیز را تمام کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار