کد خبر: 1147614
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از اقامت بیش از ۶میلیون و ۹۸۱هزار و ۶۰۷ مسافر نوروزی در این استان خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، فضای نوروز امسال اگرچه با آغاز ماه مبارک رمضان متقارن شده است اما با ورود قریب بیش از شش میلیون نفری مسافر همراه بود که در مدت پیک اول سفرها با اقامت در فضای اداری دستگاه‌های اجرایی بیشترین سهم اسکان موقت را به خود اختصاص داده بودند.

با اعلام استاندار مازندران مبنی بر ممنوعیت چادرخوابی در اماکن و تفریحگاه‌های مازندران و دستور مبنی بر اسکان مسافران نوروزی در سطح مدارس، زیارتگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، مراکز اقامتی که ظرفیت بیش از یک میلیون و 250 هزار نفری دارد شهرداران در همه شهرهای مسافرخیز غرب و شرق مازندران مکلف شدند با ارائه امکانات زمینه اسکان گردشگران را فراهم کنند.

اقامتگاه‌های رسمی مازندران نیز از پیش از عید آماده میزبانی از مسافران بوده‌اند و بنا به اعلام معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران ظرفیت اسکان هتل‌آپارتمان، متل و هتل کنار اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه‌مسافرها سبب شد امسال مسافران با اسکان در همه این مراکز سفری دیگر داشته باشند و با توجه به افزایش تعرفه اسکان در اماکن هتل و متل و... بسیاری از مسافران اقامت در مراکز دولتی و یا خوابگاه‌های دانشجویی را متناسب با خرج و هزینه‌های خود دیده و انتخاب کرده‌اند.

مهران حسنی معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در خصوص آخرین آمارهای اسکان مسافران در مازندران اظهار داشت: شش میلیون نفر شب‌اقامت در بازه زمانی 16 اسفند پارسال در استان اقامت کردند که سه میلیون و 500 هزار نفر شب‌اقامت در فضا‌های اقامتی موقت دولتی و خوابگاه‌های دانشجویی اسکان یافتند.

وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت‌گرفته با آموزش و پرورش، سالن‌های ورزشی، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در اسکان مسافران تصریح کرد: شهرداری‌ها مکلف شدند اماکنی مسقف را در نظر بگیرند که امکانات بهداشتی و حمام داشته باشد تا مسافران در آنها چادر بزنند و از طرفی از ظرفیت خوابگاه‌های استان و سالن‌های ورزشی و فضای امامزادگان نیز در اقامت کوتاه‌مدت مسافران نوروزی بهره‌گیری شد به‌طوری که در چهار روز بیش از 400 نفر از مسافران در امامزادگان و مراکز زیرمجموعه اوقاف استان اسکان یافتند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به میزان اقامت مسافران در روز نخست نوروز اظهار داشت: براساس آمار ثبت‌شده روز گذشته بیش از هفتصد و پنجاه و شش هزار نفر در مراکز اقامتی مازندران اسکان یافتند.

وی با تأکید بر بازدید بیش از 2 میلیون گردشگر از جاذبه‌های مازندران خاطرنشان کرد: بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی، در دوم فروردین سال جاری به 2 میلیون و 770 هزار و 853 نفر رسید و از 16 اسفند سال گذشته تا دوم فروردین امسال 6 میلیون و 981 هزار و 607 در مازندران اقامت داشتند، که این آمار در روز دوم فروردین به 810 هزار و 44 نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: مسافران و گردشگران در هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مهمان‌پذیر، هتل‌آپارتمان، اقامتگاه بومگردی، هتل‌بیمارستان‌ها، هتل‌بوتیک سنتی، متل‌ها، خانه مسافر، اقامتگاه‌های موقت، تأسیسات اقامتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و سایر مراکز اقامتی اسکان داشتند که روند رو به رشد استقبال از اسکان در اماکن دولتی تاکنون بیشترین تراکم استقبال اسکان مسافران بوده که به ثبت رسیده است.

حسنی در خصوص تعداد بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین‌راهی نیز تصریح کرد: بازرسان 391 مورد بازرسی از مراکز اقامتی داشته‌اند.

از آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر نیز 33 فقره تشویق، 63 فقره تذکرات و 18 مورد اخطار کتبی به مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی ارائه شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار