کد خبر: 1145873
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۵

محمد خاتمی که پیش از این با جریان موسوم به «زن، زندگی، آزادی» اعلام همبستگی کرده بود، در بیانیه جدید خود اقدام به طرح ادعای کذب در مورد واکنش نهاد‌های امنیتی به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان کرده است.
خاتمی مدعی شده که «شگفت اینکه نهاد‌ها و کسانی که بزرگ‌ترین مسئولیت‌شان نگاهبانی از جان و امنیت و زمینه‌سازی برای رشد فرزندان این مرز و بوم است از کنار حادثه چنان گذشتند که گویی اتفاقی نیفتاده است در حالی که می‌بایست همه توان و تدبیر و امکانات برای ریشه یابی این جنایت بسیج شود و دست‌های ناپاکی که رأساً یا به تحریک دیگران چنین اقدام جنایتکارانه‌ای کردند قطع شود و ریشه این حوادث کنده شود و به جامعه این اطمینان داده شود که به هیچ وجه چنین حوادثی تحمل نخواهد شد.»
این شیوه همیشگی اصلاح‌طلبان است که خود را در جایگاه سخنگوی مردم قرار دهند و با دروغ، نهاد‌های حاکمیتی را متهم کنند، گویی خود هیچ‌گاه در حاکمیت نبوده‌اند! بماند که حتی وقتی خود هم در رأس قدرت بودند، باز ژست اپوزیسیون می‌گرفتند و به جای پاسخگو بودن، در جایگاه شاکی می‌نشستند.
نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور از اولین موارد مسمومیت‌های دانش آموزی، وارد موضوع شدند و به تلاش برای شناخت و رفع موضوع پرداختند، اما گویا متوجه نبودند که باید گزارش عملکرد خود را به خاتمی بدهند تا او بداند که به موضوع ورود کرده‌اند!
روز شنبه چهارمین بیانیه وزارت کشور منتشر شد و از دستگیری حدود ۱۰۰ متهم این ماجرا خبر داد.
چهار روز پیش هم وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مأمورین این وزارتخانه از نخستین اتفاقات روی داده در شهر مقدس قم وارد میدان شده و تحقیقات لازم را آغاز کرده و همین بررسی‌ها، مبنای ورود برخی دیگر از دستگاه‌های مرتبط به موضوع شدند. سپس و به موازات تکرار رویداد‌های مشابه، به تمرکز هر چه بیشتر حول این موضوع و گسترش دامنه تحقیقات پرداختند. اگر چه از خلال مجموعه بررسی‌ها و پیگیری‌های به عمل آمده، علل برخی حوادث قبلی کشف شده اند، اما عدم امکان تعمیم علمی موارد مکشوفه به کل موارد گزارش شده، موجب تأمل در اطلاع رسانی تا وصول نتایج متقن و قابل تعمیم به سایر موارد شد».
سردار رادان، فرمانده کل انتظامی کشور هم در این باره گفته است: «کار به صورت ویژه و دقیق در حال انجام است تا بتوانیم این نگرانی را از مردم رفع کنیم. در پیگیری‌ها و جمع بندی ماجرا نیز یافتن منشأ این مسئله دارای اهمیت زیادی است».
حجت الاسلام حسین طائب، رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه هم در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت از فعالیت جدی سیستم امنیتی در ماجرای مسمومیت دانش آموزان خبر داد و سکوت دستگاه امنیتی را برای جلوگیری از سوزاندن سرنخ‌های به دست آمده اعلام کرد.
حال باید این را پرسید که آیا اصلاح‌طلبان میان خود و ضدانقلاب تفاوتی در میزان تشویش اذهان عمومی ایرانیان می‌بینند؟

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
0
7
باید این آدم محاکمه و پاسخگوی لجن پراکنی ها و اعمال ننگینش باشد.
بی نام
|
China
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
0
5
ابشون حرف نمیزنه که درستی یا غلطی موضوع را رد یا اثبات کنه هدف ایشون وجود صدای مخالف در راستای حذف تک صداییه. هر اتفاقی بیافته هر موضعی گرفته بشه ایشون خلاف اون موضع بیانیه میده وگرنه میدونه دروغه.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
خیلی عجیب است که «در راستای حذف تک صدائی» می شود دروغ بزرگ گفت؛ آن هم در لباس روحانیت؛ سیاست بخورد توی سرش...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار