کد خبر: 1145035
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
شیوا نوروزی
تعداد بازدید : 7
گوینده پادکست: مجتبی سرمدی

 

پرونده جام‌جهانی برای همه کشور‌ها بسته شده است، حتی آرژانتینی‌ها نیز دیگر از قهرمانی تیم کشورشان حرف نمی‌زنند، اما ما که در یک قدمی صعود بار دیگر حسرت به دل مردم گذاشتیم، هنوز بابت حضور ناموفق در قطر هزینه می‌دهیم. درست است که حاصل حضورمان در جام ۲۰۲۲ برای فوتبال ملی چیزی جز ناکامی نبود، اما برای آقایان در فدراسیون فوتبال پاداش ۲۰ هزار دلاری به همراه داشته است!

این افشاگری در یک برنامه تلویزیونی انجام شده و اسناد و مدارک نشان می‌دهد تمام اعضای هیئت رئیسه، رئیس فدراسیون، دبیرکل و خزانه‌دار فدراسیون بابت پیروزی بر ولز هر یک این مبلغ را به صورت جداگانه دریافت کرده‌اند. علاوه بر این همه این افراد روزانه ۱۰۰ دلار هم پول توجیبی گرفته‌اند! در وصف این سطح از به جیب زدن پول بیت‌المال همین بس که مبلغ پاداش، مبلغ پول توجیبی و افرادی که این پادا‌ش‌ها شامل‌شان می‌شود را خود اعضای هیئت‌رئیسه تعیین کرده‌اند و اینگونه بیش از پیش نمک بر زخم‌های مردم می‌پاشند.
آقای خزانه‌دار زودتر از همه به این خبر واکنش نشان داد و همانطور که انتظار می‌رفت با لحنی حق‌به‌جانب و حتی طلبکارانه پاسخ افکار عمومی را داد: «تخصیص پاداش‌ها طبق سنوات گذشته در چارچوب مصوبات قانونی بوده و مهدی تاج علاوه بر اینکه تاکنون هیچ وجهی بابت حقوق دریافت نکرده، همان زمان پاداش جام جهانی را عودت داده است.»
این ادعا را کجای دلمان بگذاریم؛ مدیران فدراسیون دور هم جمع شده‌اند و برای خودشان پاداش دلاری در نظر گرفته و بلافاصله نیز این رقم را دریافت کرده‌اند، آن وقت آقای خزانه‌دار خودش را وسط انداخته تا ضمن قانونی جلوه دادن پرداخت پاداش‌ها، تاج را مدیری فی‌سبیل‌الله جلوه دهد! فدراسیون فوتبال جزیره‌ای مستقل است که اعضایش هر زمان اراده کنند برای خود پاداش و پول توجیبی در نظر می‌گیرند و برای همه کارهایشان نیز ماده و تبصره قانونی دارند.
از برد ولز خوشحال شدیم و از باخت به انگلیس و امریکا و البته نرسیدن به دور حذفی ناراحت، ولی منطقی که به قضیه نگاه کنید، می‌بینید اگر به غیر از شکست ولز، حتی یک مساوی نیز عایدمان می‌شد برای آن هم باید نفری ۷ هزار دلار تقدیم آقایان می‌کردیم. تلخی ماجرا اینجاست که همه‌کاره‌های فدراسیون از پول توجیبی نیز نمی‌گذرند.
نمی‌دانیم از اینکه فقط یک برد در جام‌جهانی کسب کرده‌ایم خوشحال باشیم یا ناراحت. در شرایط سخت اقتصادی قاعدتاً برای مردم تحمل اینکه تاج و رفقا به خودشان پاداش ۲۰ هزار دلاری داده‌اند هم غیرممکن است، چه برسد به اینکه این رقم بیشتر هم می‌شد. هرچقدر مردم به فکر موفقیت تیم‌ملی بودند آقایان برای گرفتن پاداش بیشتر دودوتا چهارتا می‌کردند. سال‌هاست همه از نبود نظارت بر فوتبال و فدراسیونش انتقاد می‌کنند، ولی صدای این انتقاد‌ها به گوش هیچ مسئولی نمی‌رسد.

براساس چه مجوزی هیئت رئیسه برای خودش پاداش ارزی تعیین و حتی فکر تساوی احتمالی را نیز کرده است؟! اصلاً چرا باید همه پاداش‌ها در فوتبال دلاری باشد، مگر بقیه مردم امورات‌شان را با ریال نمی‌گذرانند، چرا خون فوتبالی‌ها همیشه از بقیه ملت رنگین‌تر بوده است؟ نوسان قیمت ارز برای همه است، ولی فوتبالی‌ها خودشان را جدا از بقیه می‌دانند و در عین‌حال که دم از مردم‌دوستی می‌زنند به کمتر از دلار رضایت نمی‌دهند. تاکنون اسناد و مدارک مشابه زیادی در سال‌های گذشته از فدراسیون فوتبال منتشر شده و گوشه‌ای از پول‌پاشی در این فدراسیون به اطلاع مردم رسیده است، منتها هیچ‌وقت برخورد جدی با متخلفان صورت نگرفته است. نهاد‌های نظارتی کجا هستند تا از مدیران ساختمان سئول بابت پول توجیبی و پاداش ۲۰‌هزار دلاری حساب پس بگیرند؟ تا کی قرار است این فدراسیون خود را تافته جدا بافته بداند و هر زمان که بخواهد از حمایت مالی وزارت و سایر مسئولان استفاده کند؟ قطعاً برد شیرین برابر ولز حاصل تلاش اعضای تیم بوده، نه خزانه‌دار و افرادی که اصلاً سابقه‌ای در فوتبال ندارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار