کد خبر: 1145034
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
هفته پایانی لیگ برتر در سال ۱۴۰۱ عصر امروز با برگزاری دو دیدار تراکتور – مس رفسنجان (۱۵:۰۰) و پرسپولیس – سپاهان (۱۶:۴۵) آغاز می‌شود که در حساس‌ترین بازی آخر سال، شاگردان یحیی در آزادی میزبان صدرنشین اصفهانی هستند. تیمی که چندی پیش در اصفهان تن به شکست داد و حالا با توپ پر و برای گرفتن انتقام به تهران لشکرکشی می‌کند.
دنیا حیدری

نوبت به بازی رو‌در‌رو رسید. هفته‌هاست که پرسپولیس و سپاهان رقابت تنگاتنگی را دنبال می‌کنند. درست بعد از آنکه زردپوشان اصفهانی صدر جدول را از سرخپوشان تهرانی ربودند، رقابت بین این دو تیم مدعی بالا گرفت. هرچند در این میان امتیاز‌های حساسی هم از دست رفت و صدرنشین نتوانست حاشیه امنیت قابل توجهی برای خود ایجاد کند، اما پرسپولیس هم نتوانست با استفاده از تعلل‌های سپاهان بار دیگر صدرنشینی را از آن خود کند. این‌بار، اما داستان کاملاً متفاوت است. برتری در این میدان برای هر دو تیم بردی بزرگ محسوب می‌شود. پیروزی در خانه حریف می‌تواند جایگاه سپاهان را در صدر جدول تثبیت کند، اما برتری سرخپوشان مقابل هواداران خودی می‌تواند بار دیگر این تیم را به صدر جدول بازگرداند. هدفی که یحیی و شاگردانش هفته‌هاست که در پی آن هستند.
آخرین برد سپاهان برابر پرسپولیس به بازی دور برگشت لیگ فصل قبل برمی‌گردد. دیداری که با برتری ۲ بر یک زردپوشان اصفهانی در ورزشگاه آزادی رقم خورد و مورایس امیدوار به تکرار آن است، خصوصاً که بعد از تساوی بدون گل در دور رفت رقابت‌های این فصل، سپاهان ۱۷ روز قبل شکست سنگینی را در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی مقابل پرسپولیس متحمل شد. باختی که بی‌شک مورایس و شاگردانش انتظار آن را نداشتند، چراکه پرسپولیس در چند بازی اخیر دچار افت شده بود و با این حساب کمتر کسی انتظار برتری سرخپوشان را داشت، آن‌هم با نتیجه پرگل ۴ بر ۲ در اصفهان! نتیجه‌ای که به کار سپاهان در رقابت‌های حذفی کشور پایان داد و شانس کسب یک جام را از زردپوشان گرفت و همین کافی است تا مصاف عصر امروز در آزادی با چاشنی انتقام از سوی میهمان همراه باشد.

از سوی دیگر برتری در این میدان، صدرنشینی تیم برنده را تا سال آینده به دنبال دارد. جایگاهی که بعید است سپاهان قصد واگذاری آن را به پرسپولیس داشته باشد، خصوصاً که بعد از شکست سنگین چند هفته قبل، تکرار یک باخت دیگر مقابل سرخپوشان پایتخت اتفاقی نیست که هواداران سپاهان تحمل آن را داشته باشند. با این وجود کسب نتیجه در آزادی کار چندان ساده‌ای نیست و یاران مورایس بی‌شک نمی‌توانند به سادگی نتیجه بازی دور رفت سال گذشته را در آزادی تکرار کنند، به‌خصوص که بعد از نظرسنجی اخیر مارکا، بی‌شک پرسپولیس عصر امروز از حمایت پرشور و باشکوه هوادارانش در آزادی برخوردار خواهد بود و این می‌تواند روحیه و انگیزه یحیی و یارانش را برای بازپس‌گیری صدر جدول از میهمان چند برابر کند و کار سپاهان را سخت!
اما مورایس این‌بار جای خطا ندارد. در آخرین مصاف دو تیم که با شکست سنگین زردپوشان همراه بود، سرمربی سپاهان محمد کریمی را در ترکیب اصلی تیم قرار نداد و همین مسئله بعد از باخت انتقاد‌های بسیاری را متوجه او کرد، چراکه بیرون گذاشتن محمد کریمی از ترکیب اصلی سپاهان، آن‌هم در روزی که هافبک‌های پرسپولیس روز خوبی را پشت سر گذاشتند،  کار زردپوشان را به‌خصوص در میانه میدان با مشکل مواجه کرده بود، اما بی‌شک مورایس روی نقاط ضعف تیمش کار کرده تا سپاهان یک‌بار دیگر برابر پرسپولیس متحمل شکست نشود.

در آن سوی میدان یحیی هم بی‌شک بیکار ننشسته و بعد از کسب دو نتیجه قابل قبول برابر سپاهان به دنبال تکمیل مأموریت خود با صدرنشینی در آخرین روز‌های سال است. موفقیتی که می‌تواند او و تیمش را یک گام دیگر به قهرمانی این فصل نزدیک‌تر کند. البته به شرط آنکه حواس یحیی به خط حمله زهردار زردپوشان باشد. تیمی که با ۳۵ گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. با این حال پرسپولیس هم با ۱۱ گل خورده خط دفاع قابل اتکایی دارد، اما بی‌شک این بازی، بازی لحظه‌هاست و کوچک‌ترین غفلتی می‌تواند کار دست طرفین بازی بدهد، چراکه هر دو تیم، چه پرسپولیس میزبان و چه سپاهان از انگیزه و ابزار لازم برای کسب نتیجه برخوردارند و بی‌تردید نمی‌توان باخت سنگین در جام حذفی را ملاک قرار داد.
تنها نگرانی به حساسیت بیش از اندازه مصاف دو تیم برمی‌گردد. پرسپولیس و سپاهان نه فقط امروز که مدعی کسب عنوان قهرمانی هستند، بلکه سال‌هاست که دیدارهایشان از حساسیت‌های بالایی برخوردار است. حساسیت‌هایی که گاه کار را به جنجال کشانده، اما انتظار می‌رود طرفین با کنترل میزان حساسیت‌ها از بروز هرگونه مشکلی خودداری کنند، خصوصاً پرسپولیس که میزبان این دیدار حساس است به تازگی در نظرسنجی مارکا بالاتر از رئال‌مادرید، به عنوان محبوب‌ترین تیم دنیا انتخاب شده است و به واسطه نتیجه این نظرسنجی هم که شده می‌تواند بیش از هر زمان دیگری نگاه‌ها را به خود جلب کند و چه بهتر که در این میان میزبانی شایسته و بی‌حاشیه باشد و بتواند به خوبی حساسیت بازی را کنترل کند تا آخرین دوئل دو تیم در سال ۱۴۰۱ با خیر و خوشی به پایان برسد. هرچند سهم سپاهان نیز از حفظ آرامش این بازی حساس کم از میزبان سرخپوش نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار