کد خبر: 1144358
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: قوه قضاییه به ترک فعل مسوولان در حوزه آب استان ورود کند که چرا بسیاری از طرح های مصوب در این زمینه اجرا نشد واگر امکان انجام فعلی ضروری و قانونی از سوی مسئول یا دستگاهی وجود داشت و این فعل انجام نگرفت، موضوع به لحاظ کیفری قابل تعقیب و پیگیری است

 

 

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین اصفهان مهران زینلیان شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان که در سالن کوثر با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد، اظهارداشت: روبروشده با مشکلات حل نشده در حوزه محیط زیست ، خاک ، آلودگی هوا ،آب و زاینده رود با وجود منابع و مصوبات مختلف وکارشناسی های انجام شده در حالت خوشبینانه نمود ترک فعل مسوولان و در حالت بدبینانه نشان از رسوخ یک جریان نفوذی است.

وی افزود: استان اصفهان امروز به رغم همه مصوبات بالادستی، نظر مشورتی شورای نگهبان و فتوای مراجع از حق خود محروم و با مشکلات بسیاری در حوزه آب، محیط زیست، فرونشست و آلودگی هوا روبه روست.

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه دست اندازی ها و قصور زیادی در این حوزه اتفاق می افتد، گفت: منابعی که قرار بود سال ها پیش در جریان سفر مقام معظم رهبری تامین شود، هنوز اجرایی نشده در حالی که هیچ دلیلی برای تعطیلی آن ها وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در اسناد بالادستی وزارت نیرو، مصارفی از زاینده رود در برابر منابعی که تامین نشده تعریف شده است، در حالی که وزارت نیرو از ۲۰ سال پیش متعهد شده آب جایگزین را تامین کند که تاکنون اتفاق نیفتاده است.

زینلیان با بیان اینکه قوه قضاییه بررسی کند چرا پس از این سال ها پروژه های حوزه آب در اصفهان اجرا نشد، تاکید کرد: عدم رسیدگی از برداشت های غیر مجاز در بالادست و بارگذاری های اضافه، پرونده های قضایی کشاورزان و تعهدات وزیر نیرو در سال گذشته هیچ کدام عملیاتی نشده است.

همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان در ادامه با بیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت و صنایع استان اصفهان در هشت درصد مساحت آن مستقر است، افزود: این مساله شرایط ویژه بخصوص در شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان ایجاد کرده است.

احمدرضا لاهیجان زاده گفت: ویژگی خاص اصفهان در مقایسه با سایر کلانشهرها این است که میزان بارش و ورزش باد در آن بسیار کمتر است که این مساله بر شدت آلودگی هوا افزوده است.

وی با بیان اینکه در هفت سال اخیر تعداد روزهای ناسالم در کلانشهر اصفهان ۲۳۰ درصد افزایش داشته است، افزود: اصفهان در سال های اخیر جزو آلوده ترین کلانشهرهای کشور بوده و در سال گذشته نیز بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی مرگ هزار و ۳۹۳ نفر بر بدنبال ۱۲۷ روز هوای ناسالم اتفاق افتاد.

لاهیجان زاده اذعان داشت: سیستم مازوت سوزی نیروگاه شهید محمد منتظری از سال ۹۳ به کمک قوه قضاییه پلمب شد اما سال گذشته پس از حدود هفت سال بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی فعالیت خود را از سر گرفت.

وی گفت: در سال گذشته در مدت ۵۵ روز، ۱۹۰ لیتر مازوت سوزانده شد و در مجموع ۱۲ هزار تُن معادل ۲۳۰ تُن در شبانه روز در شهری که ۲ ونیم میلیون نفر استقرار دارند آلودگی ایجاد شد.

لاهیجان زاده ادامه داد: اکنون ۹۰ روز است که این نیروگاه با سوزاندن ۶۰۶ میلیون لیترمازوت ۴۴ هزار تُن آلودگی را در محیط پیرامون خود ایجاد کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان خواستار صدورحکم قضایی برای پلمب مازوت سوزی نیروگاه شهید منتظری، برنامه ریزی برای خروج نیروگاه از محدوده شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان و ساماندهی صنایع آجر در این استان شد.

درادامه مدیرکل اطلاعات استان اصفهان گفت: مراجعه به صفحات مسموم مجازی و اخبار دروغ در حال افزایش است.

مصطفی حق پرست افزود: قُبح شکنی در فضای مجازی، اشاعه فساد، ناهنجاری های فکری و کشیده شدن آنها به خیابان ها از آسیب های فضای مجازی است که باید مدیریت شود.

وی ادامه داد: نهادهای متولی باید به جهاد تبین در حوزه سواد رسانه که مغفول مانده است ورود کنند و در این رابطه تولید محتوا، تقویت خدمات سایبری و اصلاح قوانین ساماندهی ضروری است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار