کد خبر: 1141609
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
بنیاد برکت استان مرکزی با هدف ایجاد اشتغال در مناطق مختلف امسال ۹۷۰ میلیارد ریال وام به هزار و ۲۵۶ متقاضی پرداخت کرده است.

احمد اسدی مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان مرکزی با اشاره به پرداخت ۹۷۰ میلیارد ریال وام اشتغال گفت: این میزان تسهیلات با هدف ایجاد اشتغال برای هزار و ۲۵۶ نفر در زمینه پرورش دام، پرورش ماهی، تولید عسل، ایجاد گلخانه و تولید پوشاک پرداخت شده است.
وی با اشاره به اقدامات دیگر در این زمینه بیان کرد: به تازگی ۲هزار و ۴۷۲ متقاضی دریافت وام اشتغال محور برای دریافت ۲۹۵میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به بانک عامل معرفی شدند.
این مسئول ادامه داد: سهمیه وام اشتغال تبصره ۱۸ استان مرکزی در سال جاری ۴۰۰ میلیارد ریال است که از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت می‌شود. اسدی، اعتبار پیش‌بینی شده برای ایجاد فرصت شغلی در استان مرکزی را ۶۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: به منظور تحقق شعار امسال، طرح‌های دانش بنیان در اولویت دریافت وام بنیاد برکت هستند. مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در سال گذشته افزود: پارسال هزار و ۲۶ نفر در استان، ۵۱۰ میلیارد ریال وام اشتغال دریافت کردند. اسدی ادامه داد: کسب و کار‌های ایجاد شده از محل پرداخت وام اشتغال بنیاد برکت در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، مشاغل خرد خانگی و تولید پوشاک بوده است.
وی توضیح داد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای اجرای هر طرح اشتغال‌زای فردمحور در مناطق روستایی وام با کارمزد پایین پرداخت می‌کند.
این مسئول با بیان اینکه استان مرکزی ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولیدی پوشاک و کیف و کفش کشور را دارد، افزود: این حوزه زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر را در ۲۰۰ کارگاه فراهم کرده است و با برنامه هدفمند می‌توان اشتغال قابل ملاحظه‌ای رقم زد.
به گفته اسدی، بانوان ۹۰ درصد از شمار فعالان و کارآفرینان حوزه پوشاک خمین را تشکیل می‌دهند. این مسئول ادامه داد: ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض از سوی بنیاد برکت با مشارکت صندوق توسعه ملی به منظور لایروبی قنوات در ۱۲ شهرستان استان مرکزی تخصیص یافته که ساماندهی چهار قنات روستا‌های خمین در قالب پرداخت این تسهیلات در دستور کار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار