کد خبر: 1137366
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
پس از آنکه اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌تر در نقل و انتقال پول به عراق از سوی آمریکا باعث کاهش ارزش دینار شده بود، حالا دولت این کشور با هدف افزایش ثبات ارزی، ارزش دینار در برابر دلار را به صورت رسمی افزایش داده است.
 

کابینه عراق افزایش نرخ رسمی ارزش دینار این کشور در برابر دلار را تصویب کرد و بر همین اساس برابری هر دلار آمریکا به 1300 دینار کاهش یافته است.

ارزش دینار پس از آنکه در ماه نوامبر بانک مرکزی فدرال ایالت نیویورک قوانین سخت‌گیرانه‌تری را در ورود و خروج دلار به عراق اعمال کرده بود، به 1470 دینار در برابر دلار کاهش یافته بود.

آمریکایی‌ها با هدف جلوگیری از انتقال دلار از عراق به ایران دست به این اقدام زده‌اند. طی هفته‌‌‌‌‌های گذشته حتی برابری دینار با دلار تا 1690 دینار هم کاهش یافته بود.

به‌طورکلی طی چند روز گذشته ارزش دینار در برابر دلار 15 درصد کاهش داشته است.

دفتر محمد السودانی، نخست وزیر عراق، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کابینه این کشور پیشنهاد هیات مدیره بانک مرکزی برای تغییر برابری دینار – دلار به ازای 1300 دینار در برابر دلار را تایید کرده است. این اقدام باعث شد تا بلافاصله در بازار آزاد برابری دینار – دلار از 1690 دینار به 1500 دینار برسد.

البته باریک شوبر، کارشناس اقتصادی عراقی، می‌گوید: این موضوع موقتی است و دلیل کاهش ارزش دلار انتظار خریداران برای عرضه ارز از سوی بانک مرکزی عراق است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار