کد خبر: 1137281
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در اغتشاشات اخیر دشمنان یک انسجام کامل برای نابودی انقلاب اسلامی داشتند و ما نیز باید یک جبهه‌ واحد فرهنگی داشته باشیم.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در سومین همایش بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی که در تالار اندیشه دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین برگزار شد طی سخنانی، اظهار داشت: روح بیانیه گام دوم ۵ ساحت محتوایی، مخاطب، رویکردی، دانشی و آینده نگری دارد. در ساحت محتوایی رهبر انقلاب به تشریح عملکرد چهار دهه از انقلاب اسلامی و بیان موفقیت‌های انقلاب اسلامی پرداخته و آن را ناشی از نظریه نظام انقلابی می‌دانند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) دستاوردی بزرگ داشت که یکی از مهمترین دستاوردهای این انقلاب، پایان انحطاط تاریخی ایران بود. انقلاب اسلامی با تمام ایدئولوژی‌های حاکم مقابله کرد و ایدئولوژی جدیدی را در مقابل ایدئولوژی‌های حاکم بر جهان ارائه کرد و با ارائه این نظریه ایران ذلیل و ضعیفی در دوره پهلوی دوم که در آن بحث تجزیه ایران مطرح و بخشی از ایران مانند بحرین تجزیه شد و قرار بود که ایران به چند کشور تجزیه شود را به ایرانی مقتدر و یک پارچه تبدیل کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: انقلاب اسلامی از تجزیه ایران جلوگیری کرد و حافظ امنیت و تمامیت ارضی کشور شد. همچنین انقلاب اسلامی شعارهای بنیادین را به دنیا عرضه کرد مانند اخلاق، معنویت، برادری، آزادی و استقلال و موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری بود.

حجت الاسلام خسروپناه مدیریت جهادی را نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر بخواهیم به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه مدیریتی نگاه کنیم حاج قاسم نمونه این مدیریت جهادی است که نشان دادند بدون اتکا استکبار جهانی می‌توان اهداف عالی را پیش برد و این مدیریت جهادی بود که توانستیم خاکریز ها را یکی پس از دیگری از دشمنان پس بگیریم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل به آیات قرآن را موجب پیروزی در عرصه‌های مختلف دانست و گفت: ما هر جا به آیات قرآن عمل کنیم نکردیم موفق نبوده‌ایم و آن نیز از ضعف ایمان است.

خسرو پناه گفت: انقلاب اسلامی یک نظریه کامل است و در هیچ عرصه‌ای بن بست ندارد و اگر ما در یک عرصه با مشکل مواجه می‌شویم به دلیل این است که نظریه انقلاب اسلامی را به صورت کامل اجرا نکرده اید.

وی با بیان اینکه نظریه انقلاب اسلامی در ۴۴ سال گذشته رشد و تعالی بسیاری داشته است اظهار داشت: این همه رشد و پیشرفت‌هایی که در روستاها در عرصه‌های مختلف مانند گاز رسانی، آب رسانی و برق رسانی داشته‌ایم نشان دهنده پیشرفت نظریه جمهوری اسلامی و موفقیت آن است.

خسروپناه مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را همه مردم و بویژه جوانان دانست و گفت: هر جا ما کار را دست جوانان انقلابی داده‌ایم نتیجه گرفتیم، نسل اول و دوم انقلاب اسلامی باید جوانان انقلابی را به کار بگیرند.

وی ادامه داد: جوانان ما در هر حوزه ورود پیدا کردن نشان داده اند که می‌توانند بهتر از نسل اول عمل کنند البته اگر مسئولان به این جوانان باور داشته و به آنها اجازه فعالیت دهند، البته برخی از نسل اولی‌ها فکر می‌کنند که انقلاب اسلامی به آنها وابسته است، اما خیر چنین نیست جوانان ما در عرصه‌های علمی، هسته‌ای، نانو و هوش مصنوعی و سایر عرصه وارد شده و به خوبی توانستند با جسارت و ایده‌ای که دارند به موفقیت برسند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، هدف دیگر بیانیه دوم انقلاب اسلامی را روحیه بخشی و امیدآفرینی دانست و گفت: برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید از حلقه‌های میانی که موضوع این همایش است و حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند استفاده کرد.

خسروپناه خاطرنشان کرد: آینده نگری یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت.

وی با طرح این سوال که آیا توانسته بیانیه گام دوم را اثربخش کنیم گفت: به نظرم نتوانستیم آنگونه که باید و شاید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را پیاده سازی کنیم که این موضوع نیز دلایل مختلف دارد از جمله اینکه جبهه انقلاب اسلامی وحدت و انسجام لازم را ندارد و در آن کارهای موازی انجام می‌دهند و بر سر موضوعات تمرکز کامل ندارد، این در حالی است که دشمن در عرصه‌های مختلف با یک وحدت و انسجام و در یک موضوع خاص وارد عرصه مقابله با دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌شود. در اغتشاشات اخیر دشمنان یک انسجام کامل برای نابودی انقلاب اسلامی داشتند و ما نیز باید یک جبهه‌ای واحد فرهنگی داشته باشیم.

خسروپناه غفلت از فناوری‌های جدید را یکی دیگر از آسیب‌های پیش روی جامعه ما دانست و گفت: قبل از اینکه بخواهیم برنامه ریزی کنیم باید فناوری آن را طراحی کنیم. ما نیازمند حکم رانی علم و فناوری، حکم رانی فرهنگی، حکم رانی صنعت، حکم رانی اقتصاد و حکم رانی در سایر حوزه‌ها هستیم اما می‌بینیم در عرصه‌های مختلف ماننده عرصه اقتصادی و فرهنگی فاقد این فناوری حکم رانی هستیم.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار