کد خبر: 1137251
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با اشاره به سیره سیاسی حضرت امام راحل و رهبرمعظم انقلاب، گفت: سرنوشت ملت مبارز و مجاهد افغانستان همیشه برای مردم ایران و امامین انقلاب اسلامی ایران مهم بوده است.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، امروز(19بهمن) در دیدار با ریاست دانشگاه بدخشان افغانستان به مراه معاونین و اعضای هیئت علمی دانشگاه و رابط دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، اظهارداشت: سرنوشت ملت مبارز و مجاهد افغانستان همیشه برای مردم ایران و امامین انقلاب اسلامی ایران مهم بوده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: ایران و افغانستان دو کشوری هستند که به لحاظ تقسیماتی یک مجموعه بوده اند و اکنون نیز دین و زبان و فرهنگ و آداب و رسوم مشترک دارند.

وی با اشاره به خصوصیات خوب مردم افغان بیان کرد: ملت افغانستان خصوصیات منحصر به فردی دارند، آنها ظرفیت های خوبی برای پیشرفت و توسعه و ارتقای فرهنگی و دینی دارد، افغانستان جمعیت فوق العاده جوانی دارد و این خود یک ثروت عظیم محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهارکرد: طبق امار و اطلاعات ۶۸ درصد از مردم افغانستان جوان هستند و هر تغییر و تحول و جهشی بخواهد صورت بگیرد باید از طریق همین نیروی انسانی صورت بپذیرد.

وی عنوان کرد: افرادی که در خارج از افغانستان رشد و تعالی داشته‌اند و به درجات علمی رسیده اند، باید برای کمک به مردم خودشان برگردند و خدمت کنند و باعث رشد و ترقی دیار خود شوند.

امام جمعه خرم آباد به تنوع و گوناگونی فرهنگی زبانی مذهبی قومی نژادی افغانستان و برخورداری این کشور از بناهای تاریخی، دینی و باستانی اشاره کرد و گفت: جنگ های طولانی داشته و کشوری جنگ زده هستند و تاثیرات مخربی را در جای جای این کشور گذاشته ولی مردم افغانستان به عنوان مردمی مهمان نواز و خونگرم شناخته شده اند.

وی گفت: از دیگر خصوصیات مردم افغانستان که مثل آفتاب می درخشد تاریخ طولانی مبارزه مردم افغانستان با استعمار و متجاوزان و ایستادگی در مقابل ابرقدرت و مقاومت در برابر آنان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه شخصیتی مثل احمد شاه مسعود را تاریخ فراموش نخواهد کرد، سربازان و دلاورانی از برادران اهل تسنن و تشیع از چهره های خادم و  خدوم و خدمتگزار فراموش نخواهند شد، گفت: این از برجستگی های مردم افغانستان است که هیچ گاه زیر بار ظلم و ستم نرفتند، فروپاشی شوروی به نوعی در اثر مقاومت مردم افغانستان بود.

 

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار