کد خبر: 1137241
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
حسن رشوند

امسال ۲۲ بهمن همانگونه که رهبر حکیم انقلاب روز گذشته در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش فرمودند، بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود. ایشان فرمودند: «۲۲ بهمن امسال به توفیق الهی مظهر حضور، عزت، اعتماد مردم به یکدیگر و اتحاد ملی است.» و توصیه کردند: «مردم عزیزمان سعی کنند این راهپیمایی و روز بزرگ و حرکت باشکوه را مظهر اتحاد و اعتماد ملی قرار دهند و این پیام را به صراحت به دشمن برسانند که تلاش او برای از بین بردن اتحاد ملی خنثی شده است و نمی‌توانند مردم را از یکدیگر و از نظام جدا و نظام را به مردم بدبین کنند یا گروه‌های مختلف مردم را به جنگ با یکدیگر بکشانند.».
سخن و توصیه رهبر معظم انقلاب برای آحاد ملت حجت است، اما سؤالی که امروزه ذهن بعضی از مردم را در فضای مجازی و حقیقی به خود مشغول کرده، این است که چرا با گذشت ۴۴ سال از عمر انقلاب و با توجه برخی دلخوری ها، کاستی‌ها و احیانا نارضایتی‌ها باید باز هم در مراسم جشن پیروزی و راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرد؟ از دیدگاه این عده، ملتی که خود با مشکلات گوناگونی مواجه است و از نظر اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با چالش‌هایی روبه‌روست، شرکت در راهپیمایی چه سودی می‌تواند داشته باشد و چگونه می‌تواند باری از دوش آن‌ها برداشته و در حل مشکلات، به آن‌ها کمک کند؟ برای پاسخ به این سؤال و دغدغه‌های ذهنی برخی از مردم که اتفاقاً انقلاب اسلامی را دوست داشته و نظام برآمده از آن را در مقایسه با کشور‌های مرتجع منطقه و حتی کشور‌های مدعی مردم سالاری شایسته‌تر می‌دانند، ولی بعضاً متأثر از فضای مجازی و شبکه‌های رسانه‌ای دشمن یا به جهت گرفتار آمدن در شرایط نامناسب اقتصادی کشور، با چنین پرسشی مواجه هستند باید به سه نکته اساسی راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اشاره کرد:
۱- پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، حادثه مهم و حیرت‌انگیزی برای جهانیان بود. این حادثه بزرگ قرن، از یک‌سو معادلات سیاسی استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان برهم زد و از سوی دیگر، یکی از استوار‌ترین رژیم‌های وابسته را ریشه‌کن ساخت و در ایران، با اهمیتی که از نظر استراتژیکی و اقتصادی برای قدرت‌های بزرگ جهان داشت، تحول سیاسی بزرگی به‌وجود آورد و یک بار دیگر اسلام به‌عنوان قدرت تعیین‌کننده در جهان مطرح شد. انقلاب اسلامی چشم‌انداز وحدت جهان اسلام و ایستادگی در برابر استعمار کهنه و نو، ایجاد قطب سیاسی جدید در جهان و سقوط رژیم‌های وابسته و تحمیلی را در سرزمین‌های اسلامی، در برابر دیدگان مشتاق مسلمانان گشود و موجی از وحشت و اضطراب را در دل‌های جهانخواران پدید آورد که آثار آن را امروز با گذشت ۴۴ سال از عمر آن، در جای جای جهان از غرب آسیا گرفته تا قلب اروپا و امریکای لاتین شاهد هستیم. امروز ملت‌هایی که استقلال خواهی خود را با الگو‌گیری از انقلاب اسلامی ملت ایران آغاز کرده اند، چشم به ما دوخته‌اند تا ببینند پس از این هجمه‌های سنگینی که در سال‌ها و به‌ویژه ماه‌های اخیر بر ایران وارد شده است، ملت ایران چگونه و با چه انگیزه‌ای به صحنه آمده و از انقلاب خود پشتیبانی خواهد کرد.
۲- اکنون شرایط داخلی و خارجی، اهمیت حضور مردم را در راهپیمایی ۲۲ بهمن صدچندان کرده است، اگر تا دیروز حضور ملت ما برای دلگرمی ملت فلسطین و لبنان بود، امروز چشم ملت‌های یمن، بحرین و... به ما دوخته شده است. به تعبیر دیگر، ۲۲بهمن برای آن‌ها بزرگ‌ترین سرمایه معنوی است. ما هر سال در چنین مناسبت‌هایی شاهد خط و نشان کشیدن‌های دشمنان اسلام و کشور‌های غربی هستیم. در شرایط فعلی باتوجه به توطئه‌های متعدد دشمنان انقلاب اسلامی، نیاز به وحدت ملی و حرکت در مسیر انسجام، یکپارچگی و اتحاد همانگونه که حکیم فرزانه انقلاب بر آن تأکید داشتند، بیشتر از گذشته احساس می‌شود و در راستای حفظ منافع ملی، باید خارج از تفکر جناحی و تعلقات گروهی و به دور از دلخوری‌ها و کاستی‌های گذشته - که اکنون با تلاش دولت سیزدهم و ریل‌گذاری‌های جدید، نوید آینده روشن تری را می‌دهد- فقط با نگاه به منافع و امنیت ملی، باید در این روز مهم و تأثیر گذار شرکت کرد. ۲۲ بهمن یک روز ملی و جشن ملی است. با این نگاه بایدگفت ۲۲ بهمن متعلق به گروه یا جناح خاصی نیست و آحاد ملت باید وحدتی را که در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی داشتند امسال نیز به منصه ظهور بگذارند. راهپیمایی خودجوش و مردمی ۲۲ بهمن امسال در این شرایط باید قوی‌تر و پرشکوه‌تر از سال‌های گذشته باشد. این حضور موجب حفظ منافع ملی و تقویت امنیت ملی کشور و خنثی‌کننده برنامه‌ها و توطئه دشمنان خواهد شد.
۳- اتفاق دیگری که حضور در راهپیمایی امسال را ضروری می‌کند این است که چند ماه بود کشور عزیزمان دستخوش برخی حوادث ناگوار شده بود. در این مدت بیش از ۹۰ نیروی بسیج و پلیس و تعدادی از شهروندان بی گناه با رفتار‌های داعشی عوامل اغتشاش و پشتیبانی رسانه‌ای و مالی دولت‌های متخاصم ملت ایران شهید شدند. دشمنان این ملت و انقلاب، نوید پیروزی خود را برای بهمن ماه امسال می‌دادند و برای رسیدن به این خیال خام از همه ابزار‌های رسانه‌ای و ظرفیت دولت‌های بدنام امریکایی، صهیونیستی و اروپایی و آدم‌های بد نامتر از این دولت‌ها همچون رضا پهلوی، مسیح علینژاد و... استفاده کردند تا شاید بتوانند درخت تنومند و شجره طیبه انقلاب اسلامی را بخشکانند. اما ملت ایران با عدم همراهی با انقلاب ساختگی آن‌ها تو دهنی محکمی به آن‌ها زد و این توطئه را خنثی کرد. هرچند عدم همراهی ملت با اغتشاشگران، ثابت قدمی مردم از انقلاب خمینی عزیز (ره) و تبعیت‌پذیری از خلف شایسته آن و نظام بر آمده از چنین انقلابی را با همه کاستی‌هایی که دارد تأیید می‌کند، اما حضورپرشکوه مردم در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال ضرورتی است که می‌تواند پاسخ کوبنده به همه یاوه گویی‌های دشمنان در این مدت باشد. در ۲۲ بهمن امسال، ملت ایران زنجیره‌ای از «اتحاد» و «همدلی» را به نمایش خواهد گذاشت، آنچنان که چشم طراحان نشست‌های ضد انقلاب در واشنگتن و برلین و.. کور خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار