کد خبر: 1137044
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
رئیس فدراسیون کبدی گفت: رئیس فدراسیون جهانی من قول داده برای رسیدن به ریاست کنفدراسیون آسیا کمک کند.

سرویس ورزشی جوان آنلاین: عباس اورسجی روز چهارشنبه در نشست خبری پیش از مسابقات قهرمانی جوانان جهان، اظهار داشت: اسفند ماه میزبان ۲ رویداد مهم شامل مجمع انتخاباتی فدراسیون کبدی آسیا با حضور ۲۷ کشور از قاره کهن و نیز مسابقات قهرمانی جوانان جهان با حضور ۱۶ تیم هستیم.

وی افزود: امیدوارم با ارتباط بیشتر با رسانه‌ها، شکاف بین فدراسیون و رسانه‌ها برطرف شود. با وجود اینکه سن زیادی از این رشته ورزشی در ایران نمی‌گذرد، اما رشد چشمگیری در سطح جهان داشته است و حداقل ٢٨ استان در لیگ برتر حضور می‌یابند و به لحاظ توسعه همگانی رشد خوبی داشته است.

رئیس فدراسیون کبدی عنوان کرد: روسای فدراسیون برخی کشور‌ها عنوان کردند که چرا میزبانی قهرمانی بزرگسالان جهان را نمی‌گیرید. هدف من این است تا رده پایه را تقویت کنیم. راهبرد ما برای المپیکی شدن، این است تا کشور‌ها در سطوح پایه کار کنند و غنی شوند. دومین بار است که میزبان این رقابت‌ها می‌شویم و مالزی قرار است جوانان جهان در بخش بانوان را میزبان کند. با برگزاری پیکار‌های جوانان جهان به جهانیان نشان می‌دهیم که کشورمان می‌تواند به خوبی میزبان رویداد‌های بین‌المللی باشد.

دیپلماسی عاطفی در روابط با کشور‌ها

وی یادآور شد: آنچه در حال رخ دادن است حاصل یک روز و دو روز نیست. ارتباط ما با کشور‌ها خوب و نزدیک است. از دیپلماسی عاطفی استفاده کردیم و روابط خوب ما با کشور‌ها منجر به این شد تا توجه خاصی به ایران داشته باشند. ایران دارای ظرفیت بسیار خوب برای رویداد‌های مختلف است. میزبانی مسابقات جهانی و آسیایی در ایران سبب شد تا دنیا متوجه ظرفیت بالای کشورمان شود. نتایجی که در رویداد‌های مختلف به دست آوردیم سبب شد تا ایران به عنوان یک پایگاه مورد توجه همگان قرار گیرد.

راه‌اندازی مقر کنفدراسیون کبدی آسیا در ایران

اورسجی گفت: در بازی‌های آسیایی گوانژو سوم، در اینچئون دوم و در جاکارتا اول شدیم و مسیر ما صعودی بوده است. به دنبال این هستم تا مقر کنفدراسیون آسیا را در ایران تشکیل دهیم. با وزیر ورزش صحبت کردم و قول داد درباره مقر این کنفدراسیون تصمیماتی اتخاذ شود. برای برگزاری مجمع انتخاباتی آسیا، حداقل ٢٧ رئیس فدراسیون وارد ایران خواهند شد. تمام کشور‌های عضو اعلام آمادگی کردند که در این انتخابات در ارومیه حضور یابند.

مشکلات مالی برخی کشور‌ها برای حضور در ایران

وی یادآور شد: برخی از کشور‌ها برای حضور در قهرمانی جوانان جهان به دلیل مشکلات مالی و گرانی نمی‌توانند بلیت تهیه کنند. آرژانتین، کانادا و استرالیا اعلام آمادگی کردند، اما نتوانستند به دلیل هزینه‌ها به این مسابقات بیایند.

استاندار آذربایجان غربی به جدیت پای کار هست

رئیس فدراسیون کبدی خاطرنشان کرد: استاندار آذربایجان غربی برای میزبانی از کبدی جوانان جهان علاقه‌مند بود و به دلیل انگیزه بالای استاندار سبب شد تا میزبانی را به این استان بدهیم. او در بحث هتل و برخی دغدغه‌های دیگر به ما کمک کردند. به جدیت پای کار هست و امیدوارم مسابقات خوب و در شان کشورمان برگزار شود.

بعد از جلسه در جمهوری آذربایجان همه چیز تغییر کرد

وی گفت: من نامزد رئیس فدراسیون جهانی بودم و تصور می‌کردیم کار تمام شده است، اما تقریبا ٤٥ روز مانده به انتخابات فدراسیون جهانی، در نشستی در جمهوری آذربایجان، وینود کومار رئیس کنونی فدراسیون جهانی از من دعوت کرد تا جلسه‌ای داشته باشیم. پس از آشنا شدن با رئیس کنونی فدراسیون جهانی همه چیز عوض شد. وی از من خواست تا در انتخابات شرکت نکنم و با سیدرضا صالحی‌امیری رئیس وقت کمیته ملی المپیک، صحبت کردم و او گفت با من مکاتبه کردند و نظر من این است که، چون کبدی در آسیاست بهتر است از کاندیداتوری در جهان کناره‌گیری و با حمایت آن‌ها در انتخابات آسیا شرکت کنید.

هندی‌ها در انتخابات آسیا ورود نکردند

اورسجی ادامه داد: رئیس کنونی فدراسیون جهانی، هندی و جایگاه خوبی در شورای المپیک دارد. پس از برگزاری انتخابات جهانی گفت که من دبیرکل شوم، اما قبول نکردم و قول داد برای رسیدن به ریاست فدراسیون آسیایی به من کمک کنند. پس از پایان انتخابات فدراسیون جهانی، اعضا رای دادند تا برگزاری انتخابات سرپرست کنفدراسیون آسیا باشم و در همان جا درخواست میزبانی جوانان جهان را دادم.

بنگلادش تنها رقیب من در انتخابات آسیا است

وی یادآور شد: هند هرگز نمی‌خواهد قدرت خود را در کبدی از دست بدهد و از آنجایی که رئیس فدراسیون جهانی یک هندی است برای انتخابات کنفدراسیون آسیا ورود نکردند و پاکستان و بنگلادش هم در این رقابت حضور داشتند که پاکستان برای ابقای پست دبیرکلی در انتخابات شرکت نمی‌کند و فقط بنگلادش می‌ماند که بعید است بیشتر از ٤ رای داشته باشد. دبیر کل فدراسیون آسیا و جهان به دنبال جلب رضایت کاندیدای کشور بنگلادش هستند تا انصراف دهد من در انتخابات بی‌رقیب باشم.

رئیس فدراسیون کبدی گفت: اگر رئیس کنفدراسیون آسیا شوم، سه سال تا پایان دوران ریاستم در فدراسیون کبدی ایران هستم و مقر این فدراسیون را در تهران تشکیل می‌دهیم. ممکن است به دلیل تحریم برای حضور کشور‌ها در زمینه مبادلات ارزی چالشی پیش روی ما باشد و ممکن است در کشور دیگری حساب ارزی باز کنیم.

وی با اشاره به جذب حامیان مالی برای برگزاری مسابقه‌های جوانان جهان یادآور شد: هنوز موفق نشدیم همراه اول را همراه خود کنیم. در این رویداد حداقل ٥ حامی مالی ما را همراهی می‌کنند. برای پخش زنده نیز با شبکه ورزش نامه‌نگاری شده است، اما به دنبال این بودم تا فینال مسابقات از شبکه سه پخش شود، زیرا این موضوع برای حامیان مالی بسیار اهمیت دارد.

اورسجی گفت: هند با بازیکنان لیگ ستارگان جهان به ایران می‌آید و بسیار قدرتمند هستند. ما تنها به دنبال کسب نتیجه نیستیم و تنها حضور هند اهمیت دارد. هند، پاکستان، چین تایپه، تایلند، مالزی، سریلانکا، کنیا، اوگاندا، بنگلادش، نپال، عراق، ترکیه، گرجستان، ترکمنستان، صربستان و مولداوی در این مسابقات حضور خواهند داشت. به طور قطع ما به فینال این مسابقات راه می‌یابیم. تیم جوانان هند از بزرگسالان قوی‌تر است. بازیکنان ما هم خیلی خوب هستند. تیم قبلی که در نخستین مسابقات جوانان جهان شرکت کرد می‌توانست هند را ببرد، زیرا ١٤ اردو برای این تیم تشکیل دادیم، ولی برای تیم جوانان در این دوره تنها ٦ اردو برگزار کردیم، اما دلیل نمی‌شود تا از همین الان ناامید شویم.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا ٦میلیارد تومان برای برگزاری مسابقات جوانان جهان هزینه خواهد شد و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک قول دادند تا به ما کمک کنند.

مسابقات کبدی جوانان جهان روز‌های هفتم تا چهاردهم اسفند در ارومیه برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار