کد خبر: 1136983
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
تحویل ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در ایام دهه فجر و بسته شدن پرونده این پروژه‌ در آینده نزدیک می‌تواند اثر مثبتی بر بازار مسکن داشته باشد.

مسکن یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های خانواده‌ها در کشور به شمار می‌رود از این رو دولت ها همواره طرح های حمایتی در خصوص تامین این نیاز افراد داشته اند. این در حالی است که هنوز برخی متقاضیان بعد از گذشت یک دهه نتوانسته اند که واحد‌های مسکن مهر خود را تحویل بگیرند. دولت سیزدهم از ابتدای شروع به کار خود علاوه بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تمامی توان خود را به کار گرفته تا واحد‌های مسکونی باقیمانده مسکن مهر را هم به بهره برداری برساند.

پروژه مسکن مهر که از اواخر دهه ۸۰ اجرای آن آغاز شد، حدود ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار واحد بوده که بخش زیادی از این پروژه‌ها در شهر‌های جدید اجرا شده البته تاکنون بخش زیادی از این واحدها به اتمام رسیده و پرونده مسکن مهر در بسیاری از این شهر‌ها بسته شده است. در حال حاضر تنها تعدادی از شهر‌ها باقی مانده که به گفته مسئولان تا اوایل سال ۱۴۰۲ پرونده این پروژه‌ها هم بسته می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد عمده واحد‌های باقیمانده مسکن مهر در شهر‌های جدید استان‌های تهران و البرز شامل پردیس، پرند و هشتگرد قرار دارند که با مشکلاتی همچون خلف وعده پیمانکاران در تکمیل واحدها، نبود زیرساخت‌های شهری، نبود انشعابات و عمل نکردن دستگاه‌های خدمات‌رسان به وظایف خود در این زمینه مواجه بوده اند که در حال حاضر بخش عمده‌ای از این مشکلات پیگیری و رفع شده است.

تنها ۱۰ هزار واحد مسکن مهر برای بهره برداری در سال آینده باقی می‌ماند
علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریعتر پروژه‌های مسکن مهر تاکید کرد و گفت: در تمامی شهر‌ها شناسنامه دقیقی از آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر باقیمانده تهیه شده و شرایط کنونی هر پروژه در زمینه‌های گوناگون مشخص شده است.

وی افزود: در تمامی شهر‌ها پروژه‌های روبنایی با پیشرفت بالای ۹۰ درصد در اولویت قرار دارد.

جعفری ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ هزار مسکن مهر در شهر‌های جدید به صورت نیمه تمام باقی مانده است که مقرر شده تا پایان امسال ۲۰ هزار واحد مسکونی از این طرح تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: ۱۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر در شهر‌های جدید تا شهریور ۱۴۰۲ تکمیل و تحویل خواهد شد. این اقدام در راستای دستور رئیس‌جمهور خواهد بود و قرار است تکمیل واحد‌های مسکن مهر در شهر‌های جدید به سرعت پیگیری و تکمیل شود.

بر این اساس سرعت اجرا و تحویل واحد‌های مسکن مهر و همچنین تکمیل پروژه‌های مسکن در حال حاضر بیشتر شده و دولت عزم خود را برای تکمیل این واحد‌ها به کار گرفته است.

خانه دار شدن بخش عمده ای از متقاضیان مسکن مهر
در دهه فجر امسال دولت در راستای طرح جهش تولید مسکن بخش عمده‌ای از واحد‌های مسکن مهر را به بهره برداری رساند.

مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی در مراسم افتتاح واحد‌های مسکن مهر در پرند اعلام کرد: سالیان سال بود خریداران مسکن مهر مبالغی پرداخت کرده اما منازل خود را تحویل نگرفته بودند که در دهه فجر امسال توسط رئیس جمهور این امر مهم انجام شد.

او گفت: تحویل مسکن‌های مهر در کنار ساخت واحد‌های مسکونی در طرح بزرگ نهضت ملی ساخت مسکن انجام می‌شود تا هموطنان به مسکن خود دست یابند.

براساس این گزارش ۶۸۳۸ واحد مسکونی در پرند و حدود ۳۰۰۰ واحد در سراسر کشور و در کل حدود ۱۰ هزار مسکن در این ایام به مردم تحویل داده می‌شود.

افتتاح بخش عمده‌ای از واحد‌های مسکن مهر و رفع دغدغه متقاضیان، می‌تواند نقش موثری در کنترل و بهبود بازار مسکن داشته باشد از سوی دیگر خانه دار شدن بسیاری از مستاجران که سال‌های سال چشم انتظار تحویل واحد‌های خود هستند در بهبود وضعیت بازار اجاره در سال آینده اثر گذار است چراکه این افراد دیگر وارد بازار اجاره مسکن نمی‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار